افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی منطقه ۲۱ تا پایان امسال با محوریت تفکیک زباله از مبداء
افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی منطقه ۲۱ تا پایان امسال با محوریت تفکیک زباله از مبداء

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ در “طرح آموزش تفکیک زباله از مبداء به دانش آموزان” که با هدف آشنایی بیشتر آنها در همان سالهای ابتدایی زندگی و متوجه کردن آنها به محدودیت منابع و اهمیت بازیافت و آسیب های محیط زیستی ناشی از مصرف […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ در “طرح آموزش تفکیک زباله از مبداء به دانش آموزان” که با هدف آشنایی بیشتر آنها در همان سالهای ابتدایی زندگی و متوجه کردن آنها به محدودیت منابع و اهمیت بازیافت و آسیب های محیط زیستی ناشی از مصرف گرایی صورت گرفته است را می توان با چندین روش ساده از قبیل ساخت کاردستی از زباله های بازیافتی و …آموخت.

همچنین فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت‏های ویژه‌ای برخوردار است، چرا که همکاری مردم در اجرای برنامه های مختلف زیست محیطی و بهداشتی و مدیریت پسماند از عوامل اثر گذار در اجرای صحیح و کاهش هزینه ها و نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها و موجب تفکیک زباله از مبداء و حفظ هرچه بیشتر بهداشت محیط زیست می‌شود.

” محمدرضا پوریافر” شهردار منطقه ۲۱،  با اشاره به نقش دانش آموزان در اصلاح رفتار والدین، گفت: والدین معمولا براساس عادت‌های سنتی رفتارهای غیر سازگار با دانش روز دارند و لذا به دانش آموزان در فرهنگ‌سازی تفکیک زباله از مبداء نیاز داریم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان می توانند در اصلاح رفتار خانواده در بخش پسماند نقش بسزایی ایفا کنند، یادآور شد: آموزش یکی از ارکان مهم مدیریت جامع پسماند است و کودکان و نوجوانان در این مهم نقش دارند.

شهردار منطقه ۲۱ در ادامه با بیان اینکه در دنیای امروز مسئله طبیعت سبز از نیازهای بشر است و انسان یا با غفلت خود و یا از روی عمد به محیط زیست آسیب می‌زند، تصریح کرد: در نتیجه زندگی انسان محصولی به نام پسماند تولید می‌شود، اما برای اینکه بدانیم با پسماند چگونه برخورد کنیم، نیاز به آموزش و یادگیری داریم.

“پوریافر” با اشاره به نیاز انسان به آموزش و یادگیری، عنوان کرد: تفکیک زباله از مبداء آموزشی برای بهتر زندگی کردن است و می‌تواند مهم‌تر از سایر آموزش‌ها باشد. باید با تفکیک از مبدا، تهدید زباله را به فرصت تبدیل کنیم.

شایان ذکر است این طرح به صورت پایلوت از یک مدرسه آغاز و در ادامه در تمامی مدارس منطقه ۲۱ اجرا می شود.

انتهای پیام/