تشکیل کمیته کاری مشترک با قوه قضاییه برای پیگیری مشکلات شوراها
تشکیل کمیته کاری مشترک با قوه قضاییه برای پیگیری مشکلات شوراها

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در مورد بعضی محکومیت‌ها و مشکلات شوراها در قوه قضاییه، دو جلسه با رئیس قوه داشته‌ایم و قرار شد یک کمیته کاری مشترک برای پیگیری این مسائل تشکیل دهیم. به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از فارس ، مرتضی الویری ظهر امروز در نشست مشترک شورای اسلامی خراسان رضوی […]

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: در مورد بعضی محکومیت‌ها و مشکلات شوراها در قوه قضاییه، دو جلسه با رئیس قوه داشته‌ایم و قرار شد یک کمیته کاری مشترک برای پیگیری این مسائل تشکیل دهیم.

href=”http://armanshahr96.ir/wp-content/uploads/2019/11/13980424000855_Test_PhotoN.jpg”>

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر به نقل از فارس ، مرتضی الویری ظهر امروز در نشست مشترک شورای اسلامی خراسان رضوی و رؤسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، لازمه تحقق مشارکت جدی‌تر مردم را حضور احزاب پرقدرت و منسجم و اجرای درست و کامل مقررات و قوانین مربوط به شوراها عنوان کرد و اظهار کرد: در مورد قانون احزاب و گروه‌ها بنا بر دلایل مختلف ضعف‌های ساختاری و جدی داریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در قانون شوراها، سلسله مراتبی از روستاها تا شورای عالی استان‌ها ترسیم شده، به عبارت بهتر یک شبکه مویرگی وجود دارد اما باز هم بنا بر دلایل مختلف این شبکه کار خود را درست انجام نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه بازنگری قانون شوراها را انجام داده‌ایم، اضافه کرد: این قانون بعد از حدود پنج ماه کار جدی، اکنون آماده شده و طی روزهای آینده به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

الویری گفت: به‌شدت نیازمند نظرات اعضای شوراهای استانی چه در مورد قانون شوراها و چه درباره موضوعات دیگری که امروز در این نشست به‌عنوان مشکلات و مسائل شوراها بیان شد، هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه خراسان رضوی نمایندگان خوب و فعالی در شورای عالی استان‌ها دارد، عنوان کرد: امیدواریم مشکل سومین رابط و سخنگوی خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها یعنی آقای شهلا هم زودتر حل شود، بنابراین از شما نمایندگان شوراهای شهرستان‌ها می‌خواهم از طریق این نمایندگان مسائل خود را به‌صورت آنلاین و روزانه به شورای عالی استان‌ها منعکس کنید.

وی با بیان اینکه چهار ماده از لایحه درآمدهای پایدار پس از طی فراز و نشیب‌های فراوان، در مجلس تصویب شده است، اظهار کرد: سایر مفاد این لایحه نیز به کمیسیون برگشته و پس از بررسی، دوباره برای تصویب به صحن مجلس می‌رود.

الویری ادامه داد: اشکالات لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا حد بسیاری برطرف شده است، خراسان رضوی ۱۸ نماینده در مجلس دارد و اگر شما اعضای شورای استانی بتوانید تعامل خوبی با آن‌ها برقرار کنید به پیشبرد اهداف شورا کمک شایانی می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: سعی کنید نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی را در مورد لایحه درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده توجیه کنید تا تصویب آن در مجلس تسهیل شود.

وی با بیان اینکه سه لایحه دیگر نیز به مجلس ارائه کرده‌ایم، افزود: یک لایحه درباره شوراهای فرادست است که طبق آن ما تأمین منابع مالی برای شورای بخش، شورای شهرستان و شورای استان را حل کرده‌ایم، اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه هم تصویب شده و پس از ارائه در صحن مجلس به تصویب می‌رسد که همدلی و همکاری نمایندگان در این مورد بسیار مهم است.

الویری افزود: در مورد بعضی محکومیت‌ها و مشکلات شوراها در قوه قضاییه، دو جلسه با رئیس قوه داشته‌ایم و قرار شد یک کمیته کاری مشترک برای پیگیری این مسائل تشکیل دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها از برگزاری جلسات منظم با دیوان عالی عدالت اداری به‌عنوان یک کار مهم شورا طی دو سال اخیر نام برد و گفت: بسیاری از موارد و مصوبات شوراها که توسط دیوان باطل و باعث کاهش درآمد برای شهرداری‌ها می‌شد، با تبادل نظرهای صورت گرفته و برطرف شدن اشکالات قانونی حل شد.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای عالی استان‌ها در تمام جلسات دولت حضور دارند.