طراحی و اجرای مسیرهای ویژه اتوبوس برای کاهش بار ترافیکی شهر ارومیه
طراحی و اجرای مسیرهای ویژه اتوبوس برای کاهش بار ترافیکی شهر ارومیه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مرتضی بهرام در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای رفع و کاهش بار ترافیکی شهر ارومیه، مسیرهای ویژه اتوبوس باید طراحی و اجرایی شود.‌ وی افزود: آن زمانی که ۸۵ درصد هزینه اتوبوس توسط دولت و وزارت کشور و ۱۵ درصد آن توسط شهرداری‌ها تأمین می‌شد متأسفانه ناوگان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مرتضی بهرام در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای رفع و کاهش بار ترافیکی شهر ارومیه، مسیرهای ویژه اتوبوس باید طراحی و اجرایی شود.‌

وی افزود: آن زمانی که ۸۵ درصد هزینه اتوبوس توسط دولت و وزارت کشور و ۱۵ درصد آن توسط شهرداری‌ها تأمین می‌شد متأسفانه ناوگان اتوبوسرانی ارومیه محروم مانده و حتی اتوبوس‌های موجود هم به بخش خصوصی واگذار شده که متأسفانه در بلندمدت به نفع هیچ‌کس نبوده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز ارومیه از نبود اتوبوس‌های نو و مدرن رنج می‌برد و همچنان با توجه به خرید دستگاه‌های جدید اتوبوس و نیز نوسازی اتوبوس‌های فرسوده، مشکل کمبود اتوبوس داریم.

بهرام تصریح کرد: شهرداری ارومیه ۳۷ دستگاه اتوبوس ملکی داشت که با خرید ۵۵ دستگاه که فقط تعداد کمی از آن‌ها تحویل شده مشکل حمل و نقل عمومی شهری پابرجاست.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود معابر شهری ارومیه، متأسفانه نمی‌توانیم BRT را اجرا کنیم ولی مسیرهای ویژه اتوبوس، آمبولانس، آتش‌نشانی و پلیس در کل هسته شهر باید طراحی و اجرا شود.

بهرام با انتقاد از نحوه برگزاری جشنواره‌ها در شهر ارومیه عنوان کرد: برگزاری هر جشنواره‌ای با هدف معرفی فرهنگ، سنن و محصولات یک شهر و با هدف جذب گردشگر انجام می‌شود.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه تأکید کرد: در دو هفته گذشته، دو جشنواره در شهر ارومیه برگزار شده که شهرداری باید نحوه برگزاری، نحوه واگذاری به بخش خصوصی و هزینه و درآمد این جشنواره‌ها را به شورا گزارش دهد.

بهرام با اشاره به اینکه جشنواره‌ها می‌تواند در معرفی فرهنگ‌ها، سنت‌ها، تاریخ و هویت شهرها نقش مؤثری داشته باشد، گفت: باید در برگزاری این جشنواره‌ها دقت و نظارت کامل وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: انگور برند شهر ارومیه است و می‌تواند نقش مهمی در جذب توریست و گردشگر و معرفی فرهنگ و سنن شهر ایفا کند.

بهرام تصریح کرد: برای جشنواره گلاب کاشان تبلیغات وسیعی حتی از طریق شبکه‌های تلویزیونی انجام می‌شود و هزاران گردشگر را همه ساله به شهر کاشان جذب می‌کند، در حالی که جشنواره انگور ارومیه بخاطر سوءمدیریت سازمان‌های مربوطه به صورت شایسته برگزار نمی‌شود.