ضرورت همبستگی و هم‌افزایی سازمان‌ها برای حفظ شهر در برابر بحران‌ها
ضرورت همبستگی و هم‌افزایی سازمان‌ها برای حفظ شهر در برابر بحران‌ها

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،   به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷ در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران این منطقه نصرالله آبادیان درباره میزان آمادگی منطقه ۷ در آستانه بارش های پاییزی اظهار کرد: از دو ماه قبل اقدامات و فعالیت های ما برای نگهداشت شهر و کنترل شرایط در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

  به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷ در جلسه هماهنگی ستاد مدیریت بحران این منطقه نصرالله آبادیان درباره میزان آمادگی منطقه ۷ در آستانه بارش های پاییزی اظهار کرد: از دو ماه قبل اقدامات و فعالیت های ما برای نگهداشت شهر و کنترل شرایط در بحران های احتمالی ناشی از باد و باران در این منطقه شروع شده است که از مهمترین آنها لایروبی و رسوب زدایی از نهرها و کانال هایی هست که از این منطقه عبور می کند.

وی افزود: ۶ رشته کانال از این منطقه عبور می کند و لازم است که به صورت متناوب و هر سه ماه این کانال ها لایروبی و رسوب زدایی شوند که مستلزم صرف وقت و هزینه بسیاری است. با این همه برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است که در بارش های امسال شاهد آب گرفتگی و سیلاب در منطقه نباشیم و مخاطره ای برای شهروندان ایجاد نشود.

آبادیان در ادامه گفت: مهمترین کانالی که از منطقه می گذرد و با مشکلاتی مواجه است کانال زرین گلاب است که لازم است به صورت فوری برای آن تدبیری اندیشیده شود با توجه به اینکه از ساخت این کانال سالهای زیادی می گذرد،با مسائل و مشکلاتی مواجه شده است و با مصوباتی که در شورای مدیران شهرداری اخذ شده است به زودی یک پروژه دو ساله برای بازسازی و حل مشکلات این کانال کلید خواهد خورد این کانال نیاز دارد که مسیرش تغییر کند تا از ایمنی لازم برخوردار شود.

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: در بارش های سال گذشته چند نقطه از منطقه مثل بخش هایی از بزرگراه صیاد شیرازی و خیابان دماوند دچار آبگرفتگی شده بود که با اجرای عملیات های اصلاح هندسی و عمرانی به امید خدا امسال شاهد این اتفاقات در این مناطق نخواهیم بود. امسال برای این که شرایط بهتر بررسی شود در این نقاط مانور آمادگی هم برگزار خواهد شد.

وی همچنین به مخازن شن و نمک برای مقابله با یخ زدگی ها و گونی های اصلاح مسیر آب گرفتگی اشاره کرد و یادآور شد: این مخازن و این اقلام باید در نقاطی قرار گیرد که مردم بتوانند به راحتی از آنها در مواقع بحرانی استفاده کنند.

شهردار منطقه ۷ در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز می خواهم که از ریختن زباله در نهرها خودداری کنند تا در این فصل که احتمال دارد با بارش های سنگین مواجه شویم خادمان شهر بتوانند در نگهداشت شهر و حفظ ایمنی شهروندان وظایف خود را به خوبی انجام دهند. ضمن این که برای حفظ شهر در برابر بحران ها همه نهادها و دستگاه ها هماهنگ باشند و همکاری کنند.

در ادامه این مراسم سردار اکبر بختیاری فرمانده قرارگاه نصر هم با تبریک پیروزی های جبهه مقاومت درسرزمین های اشغالی و سپس تشکر از بخش های مختلف شهرداری منطقه هفت در زمینه مدیریت بحران بیان کرد: لازم است هر دستگاهی وظایف خود را به خوبی بداند تا در شرایط بحرانی کنترل اوضاع از دست مدیران شهری خارج نشود.

بختیاری بر آموزش شهروندان در شرایط بحرانی تاکید کرد و گفت: فرض ما باید این باشد که در آینده لاجرم با بحران روبرو خواهیم بود پس از هم اکنون باید به فکر آن روز بحرانی باشیم و یکی از راه ها هم آموزش شهروندان برای بهترین رفتار در شرایط بحرانی است.

در این جلسه تعدادی از مدیران شهری به ارائه گزارشی از فعالیت های شهرداری منطقه در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه آمادگی در زمان باد و باران پاییزی پرداختند و در پایان لوح عضویت در ستاد مدیریت بحران منطقه ۷ به اعضای آن اهدا شد.

انتهای پیام/