ابلاغ تغییرات در فرایند تهیه و تدوین برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز
ابلاغ تغییرات در فرایند تهیه و تدوین برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز با بیان اینکه فرایند تهیه و تدوین برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ تغییر می کند، اظهار داشت: شهردار تبریز اعمال تغییرات در این فرایند را ابلاغ کرده است. به گزارش شهریار، مهدی عبدالهی گفت: امسال اداره کل برنامه و برنامه‌وبودجه در راستای ایجاد شفافیت، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز با بیان اینکه فرایند تهیه و تدوین برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ تغییر می کند، اظهار داشت: شهردار تبریز اعمال تغییرات در این فرایند را ابلاغ کرده است.

به گزارش شهریار، مهدی عبدالهی گفت: امسال اداره کل برنامه و برنامه‌وبودجه در راستای ایجاد شفافیت، استفاده مناسب از منابع محدود و تقویت انضباط مالی و نظارت‌پذیری بر برنامه‌وبودجه مناطق ده‌گانه، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه نسبت به ایجاد تغییراتی در ساختار برنامه‌ و بودجه اقدام کرده است.

عبدالهی تصریح کرد: تشکیل جلسات پیش بررسی کارشناسی با مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها برای ایجاد گفتمان واحد و تشریک‌مساعی در اعمال سیاست‌های بالادستی و مشارکت دهی کلیه سطوح ذی‌نفعان برنامه‌وبودجه شهرداری تبریز در دستور کار قرار دارد تا برآیند این موضوع، در تقویت شفافیت و واقعی سازی برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ محقق شود.

وی با اعلام اینکه ۷۱ درصد منابع عمومی برنامه‌وبودجه شهرداری تبریز به مناطق دهگانه و مرکز اختصاص دارد، افزود: این سهم بزرگ مناطق دهگانه و مرکز می‌تواند در بروز و ظهور نتایج اجرای تغییر سیاست‌های برنامه‌وبودجه‌ای شهرداری تبریز بسیار اثرگذار و مشهود است.

عبدالهی با اشاره به رویکرد شهرداری تبریز در موضوع گسترش حمل‌ونقل عمومی و توسعه شریان‌های شهر گفت: سال گذشته برای پاسخگویی به مطالبات مردم، بیشترین سهم برنامه‌وبودجه به این مقوله اختصاص یافت و در ردیف‌های برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید. امسال نیز این رویکرد در لایحه برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ مسلماً تداوم خواهد داشت.  

وی از موضوع نگهداشت شهر به‌عنوان یکی از محورهای تحولی و اولویت‌دار شهردار محترم تبریز با عنوان محله محوری یادکرد و افزود: از سال گذشته پیش‌بینی‌های لازم در برنامه‌وبودجه شهرداری تبریز صورت گرفت تا ضمن کسب رضایتمندی آحاد شهروندان اثرات آن به شکل ملموسی در سطح شهر دیده شود که در لایحه برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ نیز این رویکرد با آسیب‌شناسی عملکرد، در قالب محرومیت‌زدایی و عدالت اجتماعی در توزیع مناسب پروژه‌های اجرایی مناطق در سطح نواحی و توجه به سرانه خدمات و محله‌ای کردن هر چه بیشتر پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و توزیع متعادل و متوازن آن‌ها تقویت خواهد شد.  

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز با تأکید بر اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: این موضوع در لایحه برنامه‌وبودجه مناطق ده‌گانه، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز با پروژه‌های زیرساختی شهر مانند تکمیل تملک و مسیر گشایی و احداث ایستگاه‌های قطار شهری، تکمیل تملک و احداث پارک‌های منطقه‌ای و سایر پارک‌های محله‌ای، میادین میوه و تره‌بار، احداث پارکینگ برابر طرح تفصیلی، احداث و تکمیل کانال‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی، مدیریت آب خام، احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی، توسعه فرهنگ‌سراهای منطقه‌ای، مناسب‌سازی محیط برای معلولان و توسعه خدمات محله‌ای بر اساس طرح تفصیلی مدنظر قرار می‌گیرد. در حوزه نرم‌افزاری، مالی و برنامه‌ریزی نوع نگاه همراه با ظرفیت‌سازی، خدمت‌رسانی به شهروندان و افزایش رفاه کارکنان خواهد بود.  

عبداللهی ضمن تأکید بر حسن تدبیر و درک مناسب از وضعیت موجود بر لزوم تشکیل کارگروه تدوین برنامه‌وبودجه مناطق ده‌گانه، سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اخذ تأییدیه‌های لازم از حوزه‌های ستادی و معاونت‌های تخصصی برابر دستورالعمل ابلاغی شهردار محترم تبریز از حوزه‌های ستادی در موعد مقرر، از نکاتی چون به‌روزرسانی عملکرد منابع و هزینه‌ها، برآورد واقعی درآمدها، پیش‌بینی واقعی منابع و مصارف، اعلام تغییرات موردنیاز در طبقه‌بندی مصارف، ارائه پیوسته‌ای فنی، مالی، اجتماعی- فرهنگی، اقتصادی و زیست‌محیطی و ترافیکی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، پیش‌بینی اعتبارات لازم جهت بازپرداخت اصل و کارمزد وام‌های دریافتی از بانک‌ها، اعتبارات مرتبط با قراردادها بر اساس قراردادهای منعقده در سال ۱۴۰۲ و در نهایت تکمیل و ارسال پیام بودجه و مدارک پیوستی به‌عنوان انتظارات این اداره کل در تدوین برنامه‌وبودجه سال ۱۴۰۳ یادکرد.