اهتمام جدی مدیریت شهری کرج برای تکمیل خط ۲ قطار شهری
اهتمام جدی مدیریت شهری کرج برای تکمیل خط ۲ قطار شهری
شهردار کرج، گفت: اهتمام مدیریت شهری در سال جدید، تکمیل خط ۲ این پروژه است و در تلاشیم تا مهم‌ترین دغدغه شهروندان در حمل و نقل عمومی را رفع کنیم.

به گزارش آرمانشهر به نقل از کرج امروز ؛ مهرداد کیانی با تأکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری کرج برای سال جدید برنامه‌های فراوانی برای بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل شهری در حوزه مترو، اتوبوس رانی و تاکسی رانی دارد، گفت: این برنامه‌ها باید به سرعت اجرایی شود تا شاهد یک سال طلایی برای حمل و نقل عمومی در شهر کرج باشیم.

 

شهردار کرج با اشاره به پروژه بی‌آر تی و اقداماتی که در این زمینه صورت گرفته افزود: مدیریت شهری کرج در نظر دارد که خط ویژه اتوبوس تندرو به مصافت ۳۰ کیلومتر و با در نظر گرفتن ۳۹‌ ایستگاه را به بهره‌برداری برساند.

 

کیانی با بیان این مطلب در خصوص برنامه‌های شهرداری کرج به منظور توسعه حمل و نقل عمومی در این شهر گفت: یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری تسریع در تکمیل خط ۲ قطار شهری کرج است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته مهمترین پروژه‌ای که بالاخره بعد از سال‌ها افتتاح شد قطار شهری کرج بود، افزود: امسال تمام همت خود را برای تکمیل خط ۲ این پروژه مهم بسیج خواهیم کرد و امید می‌رود با تکمیل این پروژه گره بزرگی از ترافیک شهری باز شود.

 

کیانی با تأکید بر این که سال جدید بودجه خوبی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و زیرساخت‌های مرتبط با آن در نظر گرفته شده، گفت: نوسازی و بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در کلانشهر کرج در دستور کار ویژه مدیریت شهری این کلانشهر قرار دارد.

 

شهردار کرج بیان کرد: با توجه به رشد سریع جمعیت در شهر کرج و معضلاتی که در زمینه ترافیک و آلودگی هوا گریبانگیر شهروندان کرجی است، باید نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی در حوزه ناوگانی آن یعنی افزایش تعداد اتوبوس‌ها و نوسازی ناوگان تاکسی و ون‌ها اقدام شود.

 

کیانی با اشاره به خرید اتوبوس‌های تازه و اورهان و بازسازی ناوگان تاکسی‌های ون در کرج گفت: برای مبارزه با مسأله آلودگی هوا و کاهش معضل ترافیک باید مردم را تشویق به استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل به جای خودروی شخصی بکنیم.

 

وی گفت: در این راستا تقویت، نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و همچنین راه‌اندازی سریع‌تر خطوط بی‌آر تی و قطار شهری امری ضروری برای آینده شهر است و این مهم باید به سرعت محقق شود.