شهرک خاوران به شبکه فیبر نوری شهری متصل می شود
شهرک خاوران به شبکه فیبر نوری شهری متصل می شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه۹ با اشاره به اهتمام جدی مدیریت شهری در توسعه زیرساخت های شهری مبتنی بر ارتباطات و فناوری های روز، از اتصال شهرک خاوران به شبکه فیبر نوری و افزایش سرعت نت برای ساکنین و استفاده در مراکز عمومی سطح این منطقه خبرداد. به گزارش شهریار، هادی بدری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه۹ با اشاره به اهتمام جدی مدیریت شهری در توسعه زیرساخت های شهری مبتنی بر ارتباطات و فناوری های روز، از اتصال شهرک خاوران به شبکه فیبر نوری و افزایش سرعت نت برای ساکنین و استفاده در مراکز عمومی سطح این منطقه خبرداد.

به گزارش شهریار، هادی بدری حامد با بیان اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری توسعه شبکه فیبر نوری شهری در اکثر مناطق کلانشهر تبریز عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا، عملیات کابل کشی فیبر نوری از میدان بسیج به شهرک خاوران، با عبور از سه راهی اهر، بلوار شیخ شهاب الدین اهری، میدان آیت اله شاهرودی و بلوار شهدای غواص، به شهرک خاوران رسیده و در مراکز مختلف عمومی و خدماتی این شهرک قابل استفاده خواهد بود.

شهردار منطقه با بیان اینکه عملیات کابل کشی فیبر نوری بطول تقریبی ۱۰ کیلومتر در حال اجرا بوده و تا پایان هفته آینده به اتمام می رسد، افزود: با بسترسازی و نصب برخی تجهیزات مورد نیاز در مراکز عمومی بهره برداری کننده، بهبود کیفیت، کاهش ترافیک، سرعت پایدار و کاهش چشمگیر برخی هزینه های تحمیلی، از مهمترین آثار استفاده از شبکه فیبر نوری شهری خواهد بود.

بدری حامد در بازدید از روند اجرای این پروژه که مدیرعامل و برخی کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز نیز حضور داشتند، با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در این راستا تصریح کرد: از اساسی ترین نیازهای شهرک خاوران بعنوان یکی از شهرک های تازه تأسیس، توسعه شبکه فیبر نوری برای بسترسازی شهر هوشمند با ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات و دستگاه های فیزیکی متصل به شبکه اینترنت اشیاء برای بهینه سازی فرآیند های شهری و خدمات دهی بهینه و ارتباط با شهروندان است که امید است با رویکرد جدید مدیران شهری این مهم هر چه زودتر تحقق یابد.

اجرای شبکه فیبر نوری در سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه۹ با کارفرمایی شرکت عمران شهرداری تبریز و نظارت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در حال اجراست.