شهرداری منطقه ۱۱ به‏‌دنبال ارتقای امنیت ساختمان علاءالدین است/ تاپایان سال‌جاری این ساختمان ایمن خواهد شد
شهرداری منطقه ۱۱ به‏‌دنبال ارتقای امنیت ساختمان علاءالدین است/ تاپایان سال‌جاری این ساختمان ایمن خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین وضعیت رفع خطر و بحران از ساختمان علاءالدین گفت: مجموعه تجاری علاءالدین واقع در خیابان جمهوری، تقاطع حافظ که به بورس خرید و فروش گوشی تلفن همراه و وسایل جانبی آن تعلق دارد، از ساختمان‌های حساس و پرتردد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سید محمد موسوی شهردار منطقه ۱۱ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درباره آخرین وضعیت رفع خطر و بحران از ساختمان علاءالدین گفت: مجموعه تجاری علاءالدین واقع در خیابان جمهوری، تقاطع حافظ که به بورس خرید و فروش گوشی تلفن همراه و وسایل جانبی آن تعلق دارد، از ساختمان‌های حساس و پرتردد تجاری در منطقه ۱۱ به شمار می‌رود و به همین دلیل پایش ایمن‌سازی و مدیریت بحران این ساختمان به‌طور مستمر در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد و بر همین اساس بازدیدی از این ساختمان داشتیم. 

وی با بیان اینکه از جمله نگرانی‌ها در مورد ساختمان علاءالدین، نمای ساختمان یعنی حدفاصل نمای اصلی و جداره ساختمان است، گفت: در این نما به دلیل تجمع سیم‌های برق، کولرهای گازی و دیگر مصالح مربوط به تأسیسات ساختمان، پتانسیل وقوع حادثه بالاست. این مسأله نیز پس از پیگیری‌های مدیریت شهری با همکاری مالک به‌زودی رفع بحران خواهد شد. به‌این‌ترتیب که نمای فعلی جمع‌آوری می‌شود و طرح‌های جدید پس از ارسال به کمیته نما و تصویب آن با پیگیری‌های شهرداری منطقه به اجرا درخواهد آمد. هم‌اکنون نیز مقدمات این امر با نصب داربست‌های مورد نیاز مهیا شده و پس از تعویض نما و استانداردسازی آن، کمتر از سه ماه آینده، این پروژه به پایان خواهد رسید.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در زمینه رفع خطر از ساختمان علاءالدین، ساماندهی کنتورهای برق با جمع‌آوری همه آن‌ها از طبقات و انتقال‌شان به طبقه منفی ۴ بوده که به این منظور طی تفاهم‌نامه‌ای با اداره برق و افزایش ترانس و آمپر با ۲ ژنراتور، کمتر از یک ماه دیگر، این اقدام صورت می‌گیرد و این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

به گفته موسوی؛ در مورد استحکام بنا به درخواست شهرداری منطقه از مالک و ورود مشاوران نظام مهندسی به موضوع، بررسی‌های لازم طی ماه‌های اخیر انجام شده و در حدود ۳ ماه پیش، گواهی استحکام بنا از سوی این سازمان برای این ساختمان صادر شده است؛ هرچند به دلیل اهمیت موضوع، شهرداری منطقه این موضوع را دوباره بررسی خواهد کرد.

وی یادآور شد: سبک‌سازی پشت‌بام پاساژ علاالدین با جمع‌آوری ضایعات و تخلیه آن از دیگر اقدامات انجام‌شده برای رفع نگرانی از بحران‌های این ساختمان بوده؛ همچنین بررسی ایمنی پله‌های برقی از سوی سازمان آتش‌نشانی و حل ۹۰ درصد از نکات رأی ماده صد در مورد تغییر کاربری برخی واحدها نیز انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۱ در پایان گفت: شهرداری منطقه در پی ارتقای امنیت این ساختمان خواهد بود و طبق اعلام مالک و بررسی‌های سازمان آتش‌نشانی تا پایان سال جاری، این ساختمان از حالت بسیار پرخطر خارج خواهد شد.

نماینده سازمان آتش‌نشانی نیز با حضور در ساختمان علاءالدین توضیح داد: به‌تازگی با همکاری مالک و اقدامات سازمان آتش‌نشانی، این ساختمان به سیستم اعلام و اطفای حریق مجهز شده؛ ضمن آنکه با وجود سیستم مانیتورینگی که به مرکز ارتباطات خدمات آتش‌نشانی عمومی متصل است، هم‌اکنون، رصد شبانه‌روزی ساختمان به صورت آنلاین توسط این سازمان صورت می‌گیرد تا با هدف پیشگیری، امکان رفع هر حادثه‌ای به سریع‌ترین و بهترین شیوه ممکن مهیا باشد.

وی از پیگیری‌های این سازمان برای رفع بحران از ساختمان خبر داد و گفت: نتایج این اقدامات به‌زودی از سوی سازمان آتش‌نشانی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/