به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدرضا فلاح در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از پروژههای بسیار مهمی که در کلانشهر اصفهان به تصویب رسیده و از سال ۸۶ آغاز شده است، رینگ چهارم ترافیکی است که به نوعی کمربندی شهر اصفهان نام گرفته است و میتواند ساماندهی ترافیکی ورودیهای شهر اصفهان را […]
به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،
محمدرضا فلاح در گفتوگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از پروژههای بسیار مهمی که در کلانشهر اصفهان به تصویب رسیده و از سال ۸۶ آغاز شده است، رینگ چهارم ترافیکی است که به نوعی کمربندی شهر اصفهان نام گرفته است و میتواند ساماندهی ترافیکی ورودیهای شهر اصفهان را بهدنبال داشته باشد.
وی افزود: به عبارتی احداث این حلقه حفاظتی علاوه بر کاهش بار ترافیکی، میتواند تأثیر بسیاری بر کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این رینگ حدود ۷۸.۲ کیلومتر طول دارد که ۴۶ کیلومتر آن در کلانشهر اصفهان و باقیمانده آن در محدوده شهرهای مختلفی از جمله اصفهان، برخوار، خمینیشهر، فلاورجان، حبیبآباد، دولتآباد، خورزوق، درچه و شهر ابریشم قرار دارد.
فلاح تصریح کرد: در این رینگ حدود ۲۹ تقاطع غیرهمسطح و هفت پل وجود دارد که تاکنون پلهای محله خاتونآباد، شهدای دهنو و شهدای محله بهاران به اضافه تعریض کانال آب اجرا شده است و هزینه بسیار زیادی در بر داشته است؛ بهطوری که به ازای هر کیلومتر ۱,۳۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری هزینه میشود که این هزینهها شامل آزادسازی و اجرای طرح است.
وی با تاکید بر اینکه رینگ چهارم میتواند در آینده کلانشهر اصفهان و شهرهای اطراف را از آلودگی و ترافیک نجات دهد، اضافه کرد: شهرداری بخش عمدهای از طول این رینگ را که مناطق ۱۴، ۱۵ و شش را در بر گرفته، از سالهای گذشته آغاز کرده است و امیدواریم تا یک سال آینده این قسمت را به پایان برسانیم و تلاش میکنیم سایر قسمتهای آن نیز هرچه زودتر به بهرهبرداری برسد.