تهیه کتابچه تاریخ ۲۰ساله خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ
تهیه کتابچه تاریخ ۲۰ساله خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، گویچیانا مارگوشانا امروز_ پنجشنبه ششم مهرماه _در نشست هم‌اندیشی با مسئولان شهرداری اصفهان اظهار کرد: حوزه گردشگری از حوزه‌های مؤثر در عرصه شهری بوده که دایره تأثیرات آن بر دیگر عرصه‌ها مشخص و مبرهن است و اگر گردشگری ترویج داده شود، مردمان آن شهر رفاهیات […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، گویچیانا مارگوشانا امروز_ پنجشنبه ششم مهرماه _در نشست هم‌اندیشی با مسئولان شهرداری اصفهان اظهار کرد: حوزه گردشگری از حوزه‌های مؤثر در عرصه شهری بوده که دایره تأثیرات آن بر دیگر عرصه‌ها مشخص و مبرهن است و اگر گردشگری ترویج داده شود، مردمان آن شهر رفاهیات بیشتری پیدا خواهند کرد.

وی افزود: گردشگری باید توسعه پیدا کند، اما به کالبد شهری و سیر زندگی روزمره مردم نیز آسیب نرساند و در عین حال این توسعه گردشگری به شکل یک حرکت پویا باشد، تمامی این شاخص‌ها در برنامه‌های توسعه گردشگری سن پترزبورگ مد نظر است.

معاون رئیس کمیته توسعه گردشگری سن پترزبورگ عنوان کرد: تهیه فیلم‌های سینمایی و همچنین تولیدات سینمایی در راستای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری هر دو شهر اصفهان و سن‌پترزبورگ از ضروریات است، فیلم‌برداران صدا و سیما می‌تواند به عنوان نقطه آغازی برای همکاری‌های مشترک در راستای توسعه گردشگری دو شهر باشند.

وی با اشاره به تجربیات موفق شهر سن‌پترزبورگ در زمینه تولیدات سینمایی دیگر شهرهای خواهرخوانده گفت: حضور در نمایشگاه گردشگری شهر اصفهان فرصت مناسبی بود، اما باید توجه داشت در حوزه گردشگری نباید به تولید بروشورهایی بسنده کرد، چراکه می‌توان حتی کتابچه‌هایی از تاریخ ۲۰ ساله خواهرخوانده اصفهان و سن پترزبورگ تهیه کرد.

مارگوشانا تصریح کرد: ما در دنیای معاصر رو به جلو زندگی می‌کنیم، باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری و اماکن دیدنی هر دو شهر را به روش‌های مختلف و به‌روز به نمایش بگذاریم، توسعه صنعت توریسم برای شهر اصفهان نیز حائز اهمیت است و برنامه‌های مشترکی با یکدیگر می‌تواند در این قالب تنظیم شود.

وی ادامه داد: حفظ آثار باستانی و ثبت آن‌ها در یونسکو و مجامع بین‌المللی، از جمله تجارب موفق شهر سن‌پترزبورگ است که می‌تواند در اختیار شهر اصفهان قرار گیرد و همکاری‌های مشترکی را نیز در این راستا برنامه‌ریزی کنیم.

معاون رئیس کمیته توسعه گردشگری سن پترزبورگ با تاکید بر تدوین نقشه راه مشترک میان شهر اصفهان و سن پترزبورگ گفت: فضای سبز باغ‌ها نیز از دیگر زمینه‌های همکاری مشترک میان اصفهان و سن پترزبورگ می‌تواند باشد، چرا‌که سن‌پترزبورگ دارای تجربه‌های موفق در مدیریت فضای سبز باغ‌های قدیمی سلطنتی بوده و امروزه همچنین اطراف شهر، باغ‌های معروفی از دوران تزار وجود دارد که می‌تواند تجربه‌های موفق آن به اصفهان منتقل شود.