اهدای ۵ دستگاه ویلچر به معلولان از محل فروش درهای بطری
اهدای ۵ دستگاه ویلچر به معلولان از محل فروش درهای بطری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، مصطفی علی پور در مراسم اهدای ویلچر به معلولان که با حضور تعدادی از دانش آموزان برگزار شد، گفت: شهرداری منطقه هفت در یک ابتکار جالب در مدارس و سراهای محله مخازنی جهت جمع آوری در قوطی نصب […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، مصطفی علی پور در مراسم اهدای ویلچر به معلولان که با حضور تعدادی از دانش آموزان برگزار شد، گفت: شهرداری منطقه هفت در یک ابتکار جالب در مدارس و سراهای محله مخازنی جهت جمع آوری در قوطی نصب کرده بود و بعد از شش ماه حدود ۲۵۰۰ کیلوگرم از این درب بطری ها جمع آوری شد.

وی افزود: مبالغ به دست آمده از فروش این درب های بطری حدود ۱۵ میلیون شد و با آن ۵ دستگاه ویلچر برای معلولان منطقه خریداری گردیده است.

معاون شهردار منطقه ۷ یادآور شد: این طرح به صورت آزمایشی انجام شد و بسیار موفق بود و توصیه می کنم شهرداری در تمامی مراکز و دستگاه ها این کار را انجام دهد و با استفاده از این کار می توان بخشی از مشکلات معلولان عزیز شهر را حل کرد.

وی در بخشی از سخنان خود بر ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا از مدارس تاکید کرد و گفت: دانش آموزان عزیز که نقش مهمی در تهیه و اهدای این ویلچرها داشتند می توانند در ارتقای فرهنگ تفکیک زباله از مبدا کمک شایانی کنند.

علیپور خاطرنشان کرد: بطری‌های پلاستیکی، نقش بسیار زیادی در تخریب محیط زیست ما دارد. در این میان، درب‎های بطری که آلیاژ متفاوتی نسبت به خود بطری‌ها دارند نیز بی‌نصیب نیستند و ضربه‌های جبران‌ناپذیری به وسیله همین درب‌های کوچک به طبیعت ما رسیده است. به همین دلیل مدتی است که کمپین هایی به منظور بازیافت درب های این بطری ها تشکیل شده است که با جمع آوری درب های بطری (این ماده قابل بازیافت) آسیب کمتری به طبیعت برسانیم.

وی عنوان کرد: درهای بطری تجزیه‌پذیر نیستند و برای قرن‌ها در طبیعت باقی‌ می‌مانند به همین خاطر می‌توان با جمع‌آوری این درِها و فروختن آن به‌ کارگاه‌های بازیافت، هم به حفظ محیط زیست کمک کرد و هم با پول به دست آمده برای نیازمندان معلول، ویلچر خرید.

انتهای پیام/