شریانی‌شدن جاده‌های بخش دوآب صمصامی و بیرگان پیگیری شود
شریانی‌شدن جاده‌های بخش دوآب صمصامی و بیرگان پیگیری شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رسول غیبی‌حاجیور در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد، همچنین شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، باید با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رسول غیبی‌حاجیور در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد، همچنین شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، باید با دهیاران، شهرداران و مسئولان تعامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی افزود: در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخواست واگذاری مدیریت واحد دو گردنه صعب‌العبور چری و شاه‌منصوری به بخش صمصامی، تجهیزات بیشتر جهت راهدارخانه‌های این بخش، تعمیر و آسفالت جاده‌های آنتنی از جمله جاده روستاهای کوفی، دزک سرچشمه، احمدآباد، رزگه و روستاهای بیرگان، تعمیر جاده دسترسی به روستاهای صفاآباد و سیف‌آبادخان را داریم و امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه مستهلک‌بودن دستگاه‌ها و تجهیزات مقابله با بحران در شهرستان کوهرنگ باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، گفت: تعامل شوراهای اسلامی با دهیاران و شهرداران برای رفع مشکلات ضرورت دارد؛ شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ضمن آشنایی با قوانین و مقررات و شرح وظایف مندرج در قانون اساسی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، باید با دهیاران، شهرداران و دیگر مسئولان تعامل داشته باشند و در راستای رفع مشکلات مردم گام بردارند.

وی ادامه داد: بخشداری مرکزی کوهرنگ در نحوه توزیع اعتبارات، مسائل مربوط به زیرساخت‌های شهرها و روستاها عملکرد ارائه داده است و اطلاع‌رسانی درباره میزان اعتبارات و نحوه تخصیص آن‌ها به روستاها و شهرها از ضروریات است.

بودجه‌ای برای روستاهایی که دهیاری ندارد، پیش‌بینی نشده است

غیبی‌حاجیور با اشاره به اینکه قوت غالب روستاییان نان است، افزود: به دلیل اینکه سهمیه آرد بر اساس سرشماری ۱۳۹۵ توزیع می‌شود، سهمیه تخصیصی به روستاییان بسیار پایین است و در این زمینه نارضایتی‌هایی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه‌ای برای روستاهایی که دهیاری ندارد، پیش‌بینی نشده است و طرح‌های هادی در این روستاها اجرا نمی‌شود، اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها باید با مقامات ذی‌صلاح جهت تأمین اعتبار هماهنگی انجام شود

غیبی‌حاجیور تصریح کرد: پیگیری برای شریانی‌شدن جاده‌های بخش دوآب صمصامی و بیرگان و انجام پروژه‌های عمرانی مربوط به راهداری به صورت امانی با استفاده از ظرفیت قرارگاه‌های سازندگی از خواسته‌های شورای شهرستان کوهرنگ است که امیدواریم هرچه زودتر عملیاتی شود.

وی ادامه داد: ساختمان شبکه بهداشت کوهرنگ نیز پیشرفت ۹۰ درصدی دارد، اما با توجه به نبود بودجه هنوز شبکه بهداشت در محل بیمارستان امام سجاد (ع) قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد ساختمان را اشغال کرده است.

رئیس شورای اسلامی شورای شهرستان کوهرنگ اضافه کرد: با توجه به گستردگی شهرستان کوهرنگ که یک سوم مساحت استان را تشکیل می‌دهد و دارای چندین روستا و سه شهر است، نیاز مبرم به چند دستگاه آمبولانس کوهستانی وجود دارد.