سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس فرصتی برای افزایش حضور گردشگران خارجی است
سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس فرصتی برای افزایش حضور گردشگران خارجی است
مجری سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شیراز گفت: نمایشگاه گردشگری پارس شیراز با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری استان برپا می شود و برآیند نمایشگاه می تواند منجر به افزایش تعداد گردشگران خارجی در استان فارس شود.

به گزارش آرمانشهر فارس، مجری سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شیراز در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه گردشگری پارس شیراز با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری استان برپا می شود و برآیند نمایشگاه می تواند منجر به افزایش تعداد گردشگران خارجی در استان فارس شود.

احمدرضا نقیب زاده ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی و دولتی در مراحل برنامه ریزی و اجرا جزء نقاط قوت برگزاری رویداد نمایشگاه بین المللی گردشگری پارس شیراز و نمایشگاه ملی صنایع دستی است.

مجری سیزدهمین نمایشگاه گردشگری پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی شیراز افزود: این نوع برگزاری رویدادهای بزرگ همچون این نمایشگاه می تواند الگویی برای دستیابی به دستاوردهای مورد نظر بر پایه توانمندی ها و ظرفیت های استان باشد.

وی اظهار کرد: توجه به معرفی توانمندی‌ های صنایع دستی استان، معرفی ظرفیت های انواع گردشگری، حضور تمامی تشکل های گردشگری و فعالین این صنعت در بخش های مختلف و تلاش برای ایجاد تعاملات منجر به توسعه همکاری بین آنها از جمله برنامه هایی است که در برگزاری این رویداد نقش موثر دارد و در حال برنامه ریزی براین نیل به این اهداف هستیم.

نقیب زاده گفت: عقد قرارداد و تفاهمنامه های متعدد میان این فعالین از جمله مهمترین دستاوردهای نمایشگاه خواهد بود و با تلاش ها و پیگیری های انجام شده شاهد حضور نمایندگانی از چند کشور به منظور آشنایی با ظرفیت های گردشگری استان و همچنین برقراری ارتباط با فعالین گردشگری در بخش خصوصی خواهیم بود که می تواند منجر به افزایش تعداد گردشگران خارجی در استان فارس شود.

نمایشگاه گردشگری پارس

وی اضافه کرد: حضور اقوام ایرانی و معرفی توانمندی های آنها، حضور عشایر در چارچوب برنامه های میز ملی عشایر، حضور کانون اتومبیلرانی و جهانگردی در کنار دیگر تشکل‌های گردشگری از جمله نقاط قوت این نمایشگاه خواهد بود.

نقیب زاده ابراز امیدواری کرد: با ارزیابی‌هایی که در طول برگزاری این نمایشگاه انجام می‌شود گویای مدعای برگزاری متفاوت این برنامه خواهیم بود و زیرساخت‌هایی که برای این نمایشگاه پیاده سازی شده‌اند، در شمار زیرساخت‌هایی هستند که می‌تواند برای سال‌های آینده توسعه پیدا کنند.

وی از اصحاب رسانه خواست تا پایان نمایشگاه در راستای اطلاع رسانی صحیح به مردم، مسئولین برگزاری نمایشگاه را یاری کنند، اظهار کرد: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی شیراز هر ساله و طی 12 سال در این شهر برگزار شده است و در واقع این نمایشگاه یک رویداد مهم و تاثیر گذار در حوزه گردشگری است چرا که در قالب برگزاری آن جریانی در حوزه تخصصی گردشگری و صنایع دستی اتفاق می افتد که برنامه ریزی ها و رویدادهای یک سال آینده فعالان این 2 حوزه تخصصی را رقم می زند.

نقیب زاده خاطر نشان کرد: در حوزه صنایع دستی هم علاوه بر فروش و بازاریابی محصولات دست ساز هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، این نمایشگاه محل امن و مناسبی برای انتقال تجربیات و تخصص های هنرمندان صنایع دستی در قالب نشست های تخصصی خواهد بود.

 

  • نویسنده : مریم شمالیان