منطقه۲۱ در انتظار ۳ پروژه عمرانی جدید
منطقه۲۱ در انتظار ۳ پروژه عمرانی جدید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ اولین نکته‌ای که درخصوص پروژه زیرگذر متوسلیان مورد توجه قرار گرفت و منجر به اجرای آن شد، دشواری مسیری بود که ساکنان شهرک‌های حاشیه تهران ناچار بودند برای تردد بین تهران و شهرهای خود طی کنند. پیش از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ اولین نکته‌ای که درخصوص پروژه زیرگذر متوسلیان مورد توجه قرار گرفت و منجر به اجرای آن شد، دشواری مسیری بود که ساکنان شهرک‌های حاشیه تهران ناچار بودند برای تردد بین تهران و شهرهای خود طی کنند. پیش از این، کسانی که می‌خواستند از تهران به سمت ملارد، باغستان و شهریار تردد کنند مجبور بودند از بزرگراه متوسلیان به سمت غرب مسیری را طی کنند، از دوربرگردانی که در مسیر شرق‌به‌شرق بعد از ورودی باغستان وجود دارد دور بزنند و به معبری که به سمت جنوب وجود داشت وارد شوند.

دوربرگردانی هم که شهروندان ناچار به گذر از آن بودند کم‌عرض و دارای یک لاین عبور بود. برای اینکه این حرکت حذف و مشکل ترافیکی که به‌واسطه کندی تردد ایجاد می‌شد حل شود، این زیرگذر با ۲لاین عبور احداث شد و در واقع بار حرکت شرق‌به‌غرب بزرگراه متوسلیان به این معبر منتقل شد تا کسانی که می‌خواهند حرکت شرق‌به‌جنوب انجام دهند از این زیرگذر استفاده کنند.

با افتتاح این پروژه نه‌تنها مسیر عبور ۲ کیلومتر کاهش پیدا کرد بلکه ترافیک بزرگراه متوسلیان هم کم می‌شود. اجرای این پروژه از سال ۹۸ آغاز و تقریبا ۶۰تا۶۵درصد پروژه تا سال۱۴۰۰ انجام شد اما به دلایلی این پروژه متوقف شد. مسائلی چون تغییرات نرخ ارز، تغییر قیمت نهاده‌ها و همچنین ضریب پیمانکار، از دلایلی بود که باعث شد پیمانکار، پروژه را متوقف کند و این توقف حدود ۶‌ماه ادامه داشت. مناقصه پیمانکار جدید در اسفندماه سال گذشته برگزار و از فروردین امسال هم عملیات اجرایی پروژه شروع شد که امروز به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه این پروژه با توجه به درخواست‌های مطرح شده و مشکلاتی که به لحاظ ترافیکی در مسیر وجود داشت،۲ عملیات تکمیلی انجام خواهد شد؛ یکی از این طرح‌ها در مسیر غرب‌ به‌ جنوب بزرگراه متوسلیان انجام خواهد شد و این برای کسانی است که از کرج می‌آیند و می‌خواهند از غرب‌به‌شرق بزرگراه متوسلیان به سمت باغستان و شهریار بروند. در این مسیر احداث یک رمپ همسطح در برنامه کاری شهرداری است که حداکثر تا اردیبهشت سال آینده افتتاح خواهد شد.

پروژه بعدی پلی است که در مسیر باغستان و شهریار به غرب(به سمت کرج) احداث می‌شود و دسترسی این مسیر با احداث یک پل روگذر تامین خواهد شد. پیمانکار این طرح سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است که تجهیز کارگاه را انجام داده و همزمان با افتتاح زیرگذر متوسلیان، کلنگ‌زنی پل هم انجام می‌شود و برآورد می‌شود ظرف یک‌سال آینده این پروژه هم قابلیت بهره‌برداری داشته باشد.

هزینه‌ای که برای زیرگذر متوسلیان-باغستان از ابتدای آغاز به‌کار پروژه هزینه شد حدود ۱۲۰ میلیارد تومان بوده است. برای پل روگذری که قرار است همزمان با بهره‌برداری زیرگذر کلنگ‌زنی شود نیز ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است.

پروژه دیگری که قرار است در منطقه۲۱ اجرا شود، پل روگذر ایران‌خودرو- شهید فهمیده است که توسط سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اجرا خواهد شد. این پروژه هنوز در مرحله تکمیل طراحی‌هاست ولی ما پیگیر این موضوع هستیم که حتما برای سال آینده در برنامه اجرا قرار گیرد. زیرگذر کنونی عرض بسیار کمی دارد و مشکلات زیادی را برای تردد ایجاد کرده به‌طوری‌که در حال حاضر به‌صورت یکطرفه در مسیر شمال به جنوب در حال بهره‌برداری است.

این شرایط، مشکلاتی را برای افرادی که می‌خواهند از منطقه۲۱ به سمت منطقه۲۲ حرکت کنند ایجاد کرده است لذا برنامه‌ریزی شده که با ایجاد یک پل روگذر دسترسی به‌صورت دوطرفه فراهم شود و کسانی که می‌خواهند از منطقه۲۱ به سمت شمال تهران بروند و از بزرگراه شهید فهمیده و آزادراه تهران-کرج حرکت می‌کنند بتوانند از طریق این پل به مقاصد خود برسند.

انتهای پیام/