مردم چهارمحال‌وبختیاری خواستار جبران خسارت‌های سیل هستند
مردم چهارمحال‌وبختیاری خواستار جبران خسارت‌های سیل هستند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _ پنجشنبه چهارم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان بن اظهار کرد: از واگذاری بی‌حد و مرز اراضی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه جهاد کشاورزی بخش شیدا جلوگیری شود. وی با اشاره به درخواست اختصاص اعتبار به‌منظور مرمت قنوات […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _ پنجشنبه چهارم اسفند_ در جلسه شورای اسلامی شهرستان بن اظهار کرد: از واگذاری بی‌حد و مرز اراضی به افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی حوزه جهاد کشاورزی بخش شیدا جلوگیری شود.

وی با اشاره به درخواست اختصاص اعتبار به‌منظور مرمت قنوات آسیب‌دیده در جریان سیل اخیر افزود: از مرمت قنات حمزه کهریز بارده تقدیر می‌کنم اما مابقی قنوات خسارت دیده شهرستان بن نیز باید مورد توجه قرار گیرند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اختصاص وام‌های بلاعوض یا کم‌بهره به کشاورزانی که باغات آنها بیمه نبوده است و دچار خسارت شده‌اند را ضروری دانست و ادامه داد: درباره درخواست ایجاد بند برای جلوگیری از آب‌های روان در فصولی که آب‌ها از حوزه خارج می‌شود، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قول مساعد داده است.

وی بیان اینکه بسیاری از مدیران استان می‌توانند مرهم دردی برای مشکلات مردم باشند، بنابراین انتظار داریم در حفظ و بسط رسالت سازمانی کوتاهی نکنند، گفت: در حال حاضر شهرداری‌های شهرستان بن با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستند و درآمد آنها بسیار محدود است و جوابگوی هزینه‌های شهر نیست، لذا روند توسعه به کندی انجام می‌شود.

بهارلویی با اشاره به لزوم تجدید نظر بر عملکرد اداره‌کل نوسازی مدارس استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: بسیاری از مدارس شهرستان بن فرسوده است و توجه ویژه مسئولان و مجمع خیرین را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه جهت مدارس تخریبی شهرستان بن ضروری است، گفت: لازم است در خصوص ساماندهی معلمان، جهت جلوگیری از مهاجرت دانش‌آموزان تجدید نظر شود؛ استقرار یک مدرسه نمونه‌دولتی در شهرستان بن ضروری است، همچنین اصلاح کتاب پایه ششم در خصوص افزودن زادگاه شهید دریاقلی سورانی از طریق مسئولان ذی‌ربط درخواست می‌شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای تکمیل ساختمان فرمانداری، فرهنگسرا، طرح احداث سالن بحران، زمین چمن و پیست دوومیدانی شهرستان بن و بازآفرینی بافت‌های فرسوده این شهرستان باید اختصاص یابد؛ اتصال چهار روستای آزادگان، پَهنا، تومانک و لارک نیز به اینترنت پرسرعت و افزایش سهمیه شهرستان بن از تسهیلات مسکن روستایی باید در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: مدیریت بیش از پیش عشایر مستقر در روستای پهنا ضروری است، همچنین درخواست استقرار خانه هلال‌احمر در مرکز بخش شیدا (یان‌چشمه) از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

وی اظهار کرد: تلاش برای جبران خسارت‌های ناشی از این سیل به راه‌های روستایی و تأسیسات زیربنایی همچون جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌های کشاورزی و مسیل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌شمار می‌رود.