سنگ فرش میدان شهید بهشتی میزبان ورزش های صبحگاهی و همگانی
سنگ فرش میدان شهید بهشتی میزبان ورزش های صبحگاهی و همگانی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز طرح ورزش صبحگاهی همگانی در میدان شهید بهشتی با مشارکت انجمن خیریه پژواک به‌ منظور ایجاد نشاط و سلامتی اجتماعی خبر داد. به گزارش شهریار، رضا جان فشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: این طرح در راستای افزایش نشاط اجتماعی و به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۸ تبریز از آغاز طرح ورزش صبحگاهی همگانی در میدان شهید بهشتی با مشارکت انجمن خیریه پژواک به‌ منظور ایجاد نشاط و سلامتی اجتماعی خبر داد.

به گزارش شهریار، رضا جان فشان نوبری ضمن اعلام خبر فوق افزود: این طرح در راستای افزایش نشاط اجتماعی و به منظور ترویج فرهنگ تندرستی و ایجاد نشاط و تحرک در بین شهروندان، با مشارکت انجمن خیریه پژواک در میدان شهید بهشتی تبریز برگزار می شود.

وی گفت: سنگفرش میدان شهید بهشتی صبح روزهای جمعه هر هفته میزبان شهروندان ورزش دوست تبریزی خواهد بود.

جان فشان تصریح کرد: میدان شهید بهشتی همه روزه میزبان شهروندان تبریز در هسته مرکزی شهر است و با اضافه شدن برنامه ورزش صبحگاهی به برنامه های این محل، شهروندان گرامی می توانند صبح روزهای جمعه با حضور در این میدان از شادابی و نشاط ورزش صبحگاهی بهره مند شوند.

وی همچنین از برگزاری همایش خانوادگی تیر و کمان در میدان شهید بهشتی خبر داد و افزود: این همایش خانوادگی به مناسبت هفته دفاع مقدس در میدان شهید بهشتی تبریز برگزار می شود.

جان فشان تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش خانوادگی تیر و کمان شامل آموزش و برگزاری مسابقات تیر و کمان روز جمعه ۷ مهر ماه سال جاری از ساعت ۱۵ در میدان شهید بهشتی برگزار می شود.

وی افزود: این همایش با همکاری هیات تیراندازی با کمان استان، باشگاه ورزشی شهرداری تبریز، هیات ورزش های همگانی شهرستان تبریز و شهرداری منطقه ۸ برگزار خواهد شد و از شهروندان علاقه مند دعوت می شود در این همایش ورزشی شرکت کنند.

جان فشان نوبری اظهار کرد: واحد فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۸ با برگزاری انواع کلاس ها و کارگاه های آموزشی، طی شش ماهه نخست سالجاری، به ۲۸ هزار و ۳۳۶ نفر از شهروندان آموزش ها و مهارت های هنری ارائه کرد.

وی ادامه داد: با تلاش عوامل فرهنگی هنری منطقه ۸، توانستیم در شش ماه نخست سالجاری با اجرای برنامه های هدفمند و دارای محتوا جمع کثیری از شهروندان گرامی را در سنین مختلف با برنامه های گوناگون در حوزه آموزش های شهروندی با خود همراه کنیم که این امر در حقیقت یکی از رسالت های شهرداری تبریز در حرکت های مختلف آموزشی برای توده های خردجمعی است.

جان فشان  افزود این کلاس ها مشتمل بر موضوعات گوناگون چون جلسات تفسیر کتب مشهور ادبی ، جلسات آموزشی محیط زیست ، کارگاه کمک های اولیه ، روان شناسی ، خیاطی، آشپزی، هنرهای دستی، آموزش های ترافیکی، بحران های طبیعی، حقوق، سلامت مادر و کودک، تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، زبان انگلیسی، طراحی و نقاشی، فضای مجازی، کارگاه های شعرخوانی، کارگاه های نقد کتاب و … است.

وی در ادامه گفت آمار استخراج گردیده فارغ از محاسبه همایش ها، جشن های خانوادگی در مناسبت های مربوطه، برنامه های مذهبی و همچنین برنامه های گردشگری هفتگی توسط تورلیدرها و یادواره ی شهدای معزز می باشد.

شهردار منطقه ۸ تبریز اعلام کرد: برنامه های گسترده تر و بیشتری طی ماه های آتی، با محوریت مساجد و مدارس در سطح شهرداری منطقه ۸  برگزار خواهد شد.

جان فشان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در راستای بهسازی نرده های بی آر تی، عوامل خدمات شهری شهرداری منطقه۸، طی روزهای اخیر اقدام به شستشو و رنگ آمیزی نرده های بی آر تی نموده و طی روزهای آتی نیز تداوم خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: کوی خزر، حدفاصل میدان شهید بهشتی تا خانه تاریخی ساوجبلاغی ها واقع شده است که بخشی از جاده تاریخی ابریشم از این مسیر عبور کرده و لزوم ساماندهی و سنگفرش این مسیر را بیشتر ضروری می سازد.

جان فشان در خصوص این پروژه گفت: پروژه ساماندهی کوچه خزر شامل سنگفرش کل مسیربه طول ۳۰۰ متر، نصب مبلمان شهری و سیستم روشنایی مناسب میباشد که عملیات اجرایی آن  از هفته های گذشته آغاز گردیده و اکنون با اتمام عملیات سنگفرش، برآنیم تا طی روزهای آتی این پروژه مهم را به بهره برداری رسانیم.

وی در ادامه به سیاست های پیاده محور سازی منطقه تاریخی فرهنگی شهر اشاره نموده و بر تداوم توسعه زیرساختهای شهر پیاده محور و آرام سازی معابر در هسته مرکزی شهر تاکید کرد.