سرانه مطالعه از شاخص‌های مهم توسعه جوامع است
سرانه مطالعه از شاخص‌های مهم توسعه جوامع است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه سرانه مطالعه و کتابخوانی از شاخص های مهم توسعه جوامع است، گفت: برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی می تواند، باعث بهبود سرانه مطالعه در تبریز شود. به گزارش شهریار، شهرام دبیری در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورا با اشاره به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه سرانه مطالعه و کتابخوانی از شاخص های مهم توسعه جوامع است، گفت: برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی می تواند، باعث بهبود سرانه مطالعه در تبریز شود.

به گزارش شهریار، شهرام دبیری در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورا با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: ۲۴ آبان مصادف با روز کتاب و کتابخوانی است، کتابخوانی راهی برای گسترش دانایی و توانایی است و ترویج فرهنگ مطالعه می تواند به درک و تحلیل وسیعی از مسائل منجر شود.

وی با بیان اینکه در جوامع توسعه یافته سرانه کتابخوانی و مطالعه بالا است، افزود: باید در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و مانوس شدن با کتاب تلاش حداکثری انجام گیرد و خانه نقطه آغاز ترویج کتابخوانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه استقبال از هجدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز قابل توجه بود، تصریح کرد: مجموعه شورا و شهرداری از این نمایشگاه به نحو مطلوبی حمایت کرده و بن تخفیف خرید کتاب به دانش آموزان تخصیص داده شد.

دبیری با اشاره به اهمیت تشویق فرهنگ کتابخوانی برای کودکان تبریز، خاطرنشان کرد: کتاب بهترین وسیله برای هدیه دادن است و شورای اسلامی شهر باید پایه گذار این موضوع باشد چرا که با برگزاری مسابقات متنوع کتابخوانی، می توان سرانه مطالعه در شهر تبریز را افزایش داد.

شهرام دبیری با بیان اینکه شهرداری تبریز در مناطق مختلف شهر اقدام به احداث کتابخانه‌ کرده است، گفت: سرانه مطالعه در کشور حدود نیم ساعت است، ولی این رقم در جوامع توسعه یافته تر به چندین ساعت می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به روز بزرگداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی مصادف با ۲۴ آبان، یاد و خاطره این عارف و فیلسوف نامی را گرامیداشت.