سبد پروژه‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ در قالب برنامه عملیاتی ۳ ساله پیگیری می‌شود
سبد پروژه‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ در قالب برنامه عملیاتی ۳ ساله پیگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های شهر اصفهان اظهار کرد: تکمیل خط یک و احداث خط دو متروی اصفهان جزو پروژه‌های اثرگذار شهر و دارای اولویت است. وی با اشاره به اینکه تکمیل رینگ حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان نیز جزو پروژه‌های نیمه تمام […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های شهر اصفهان اظهار کرد: تکمیل خط یک و احداث خط دو متروی اصفهان جزو پروژه‌های اثرگذار شهر و دارای اولویت است.

وی با اشاره به اینکه تکمیل رینگ حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان نیز جزو پروژه‌های نیمه تمام و اولویت‌دار شهر است که بار ترافیکی و زیست‌محیطی دارد، افزود: پروژه رینگ پساب شهر در حوزه فضای سبز شهری و مدیریت محیط زیست شهری است که هدف آن کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی شهر است، همچنین حوزه حمل‌ونقل عمومی و خرید اتوبوس جزو پروژه‌های اصلی به‌شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگی در حوزه فرهنگی همچون گل نرگس، پارک مشاغل و سرزمین کودک و نوجوان در حال پیگیری است، گفت: فرایند انتخاب محلات هدف در راستای پروژه‌های محله‌محور سال آینده انجام شده است، تا پایان مهرماه فاز طراحی پروژه‌های سال آینده انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هدف ما طراحی پروژه‌های سال ۱۴۰۳ است، تصریح کرد: در سال جاری هزینه ۶۰۰ هزار میلیاردی پیش‌بینی شده است که مقداری در جذب عقب هستیم، اما برنامه‌ریزی اجرایی، طرح و مقدمات فعالیت‌ها انجام شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه تیمی که طراحی و شناسایی پروژه را انجام می‌دهد، نگاه توسعه محله و رفع محرومیت را دنبال می‌کند که موضوع ارزشمندی است، ادامه داد: نگاه ما به محله‌محوری، اجرای پروژه‌های خرد نیست، بلکه پروژه‌های اثرگذار کمک‌کننده و پیشران توسعه مدنظر است.

وی با بیان اینکه برای سال آینده محلات هدف مشخص شده است تصریح کرد: در حال حاضر تیم حوزه محلات و دستیار شهردار در حوزه و محلات، همچنین مناطق، معاونت شهرسازی و سازمان نوسازی فهرست پروژه‌ها را استخراج می‌کنند تا فرایند طراحی برای سال آینده آغاز شود و با قدرت اجرا را انجام دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه عملیاتی سه ساله در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر چه پروژه‌های سال ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه تهیه شده و مراحل تکمیلی را دنبال می‌کند، اما همزمان سبد پروژه‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ در قالب برنامه عملیاتی سه ساله ذیل برنامه ۱۴۱۰ پیگیری می‌شود که مبتنی بر راهبردهای اولویت‌دار برنامه راهبردی است.

وی با بیان اینکه مدیریت سبد پروژه الگوی نوینی در برنامه‌ریزی است، گفت: به جای برخورد با تک پروژه، سبدی از پروژه و اقدامات را داریم که این سبد می‌تواند به چند راهبرد و هدف خرد و کلان متصل شود و یک متغیر تکمیلی در سطح برنامه‌ریزی است که ما را به سمت عملیات گره می‌زند و مقدمه‌ای برای بودجه‌ریزی سالانه است تا بودجه مبتنی بر برنامه تدوین شود که امیدوارم بتوانیم از طریق یک برنامه و بودجه خوب، پروژه‌ها و دستاوردهای خوبی برای مردم داشته باشیم.