افزوده شدن ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع به سرانه فضای سبز منطقه یک شهرداری شیراز
افزوده شدن ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع به سرانه فضای سبز منطقه یک شهرداری شیراز
شهردار منطقه یک شیراز گفت: 36 هزار و ۵۰۰ متر مربع با ایجاد سه بوستان به سرانه فضای سبز منطقه یک شهرداری شیراز افزوده خواهد شد.

به گزارش آرمانشهر فارس، عبدالصالح رستم زاده، شهردار منطقه یک شیراز، امروز ۱۱ اسفند در نشست خبری با خبرنگاران گفت: منطقه یک از مناطق قدیمی شیراز و دارای مساحت ۲۴۰۰ هکتار است و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بافت فرسوده است و در سال ۱۴۰۱ برای منطقه یک انرژی ویژه ای گذاشته شد.

شهردار منطقه یک شیراز افزود: در بحث آبگرفتگی معابر در سال جاری ۱۱ پروژه لوله گذاری اجرا شد که در بافت فرسوده مهدی آباد هم به اجرا درآمد و آبگرفتکی ۲۰ ساله این محله را حل کرد و در شهدای ابیوردی ۳ لوله گذاری انجام شده و ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در سال جاری احداث باغی در کوچه ۵۹ قصردشت با ۱۳ میلیارد تومان هزینه که این فضا به عنوان پارک عمومی در اختیار مردم قرار بگیرد.

رستم زاده اظهار کرد: سطح بوستان های منطقه حدود ۲۷ هکتار است و سرانه فضای سبز چشمگیری در سطح منطقه یک نداشتیم و در یک سری محلات اقدام به افزایش سرانه فضای سبز کردیم که باغ ناصری در قصردشت به مساحت ۱۴ هزار متر مربع تملک شده و ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا خرداد سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: عملیات سبزراه چمران کوچه ۲۸ تا ۳۲ بلوار چمران که فاز یک آن  به طول ۱۳۰۰ با ۲۵ میلیارد تومان اتمام یافت و فاز ۲ با هزینه ۱۵ میلیاردی آغاز شده که امیدواریم تا تیرماه آینده به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه یک شیراز گفت: در بحث لوله گذاری در سال جاری ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده که بیشتر از بودجه تکلیف شده شورای اسلامی شهر شیراز برای منطقه یک شیراز بوده است و ۲ پروژه لوله گذاری در ابیوردی در مرحله انعقاد قرارداد است.

وی در خصوص زیرسازی معابر هم بیان کرد: برای زیرسازی و آسفالت که مورد مطالبه عموم مردم است در سال جاری، ۷ میلیارد تومان برای آسفالت معابر منطقه یک به غیر از لکه گیری ها هزینه شده است.

شهردار منطقه یک شیراز ادامه داد: پیاده رو سازی میدان امام حسین تا پل باغ صفا ۱۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی عملیات پیاده رو سازی خیابان مشکین فام را اجرایی خواهیم کرد و در ۱۴۰۲ پیاده رو سازی خیابان سمیه و حر را در دستور کار داریم.

رستم زاده اضافه کرد: ۲ فضای بوستانی دیگر در باغ رامجردی به مساحت ۲ هکتار که تملک آن به اتمام رسیده است و یکی از مطالبات مردمی در محله چوگیا، احداث پارک محله ای است که عملیات اجرایی آن در ۳ هزار متر مربع انجام می شود و ۳۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع با این سه بوستان به سرانه فضای سبز منطقه یک افزوده خواهد شد.

وی گفت: ۲ بوستان از باغات شهرداری با عنوان باغ شمس و باغ خدر در سال آینده به فضاهای عمومی تبدیل خواهند شد و در سال آینده هم پیاده رو سازی برای خیابان ولیعصر قصردشت با اجرای یک طرح فاخر به اجرا درخواهد آمد.

رستم زاده افزود: برای خیابان محلاتی و سبحانی، لوله گذاری در سال آینده انجام خواهد شد.

وی همچنین از احداث باغ بانوان در منطقه خبر داد و بیان کرد: احداث باغ مهربانو برای بانوان در سال آینده در منطقه یک در نظر داریم و اجرای فاز ۲ باغ راه شهید رادفر در گلزار شهدای مهدی آباد به سمت قدوسی غربی را در نظر داریم.

رستم زاده ادامه داد: بودجه عمرانی در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده ایم که افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی دارد و بیشترین سهم تکلیف درآمدی برای شهرداری منطقه یک شیراز است که امسال تکلیف ۱۷۰۰ میلیارد تومانی را رد کرده ایم.

وی اضافه کرد: برای لایروبی کانال های سطح منطقه بیش از ۲۶ هزار متر عملیات انجام شده است و برای نگهداری از فضای سبز منطقه یک ماهانه هزینه فراوانی صرف می شود و از شهروندان خواستار عدم تخریب فضای سبز هستیم و سازمان فرهنگی ما برای این کار تلاش می کند و رسانه ها در این فرهنگ سازی نقش موثری می توانند ایفا کنند.

شهردار این منطقه تاکید کرد: کمک به اقتصاد باغات برای حفظ باغ ها

با حضور ناظر شورا و اجرای طرح های مناسب با جدیت دنبال دنبال می شود.

وی همچنین اعلام کرد: در حوزه شهرسازی ۳۵۵ فقره صدور پایان کار با مساحت ۴۸۵ هزار متر مربع در سال جاری در منطقه یک داشته ایم.