ساماندهی پیرامون مسجد جمکران دغدغه مدیریت شهری قم است 
ساماندهی پیرامون مسجد جمکران دغدغه مدیریت شهری قم است 

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز – سه‌شنبه دوم آبان ماه – در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران، با اشاره به آمادگی شهرداری قم در همکاری و خدمات‌رسانی به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: خدمت در شهر قم و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز – سه‌شنبه دوم آبان ماه – در دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران، با اشاره به آمادگی شهرداری قم در همکاری و خدمات‌رسانی به نمازگزاران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: خدمت در شهر قم و حرم اهل‌بیت (ع) افتخار است و قدردان این خدمتگزاری هستیم.

وی با بیان اینکه شهر قم و به‌ویژه حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران هر هفته پذیرای زائران و مسافران از سراسر کشور و حتی کشورهای مختلف است، افزود: به برکت نظام اسلامی و معرفی حضرت قائم (عج)، شاهد افزایش مشتاقان در شب‌های چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران هستیم.

شهردار قم با تأکید بر اینکه دغدغه ساماندهی پیرامون مسجد مقدس جمکران را داریم، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هکتار برای کارکردهای مختلف ازجمله پارکینگ و بازگشایی معابر پیش‌بینی‌شده که هنوز محقق نشده است.

وی با اشاره به همکاری شهرداری قم با استانداری و فرمانداری برای ساماندهی اسماعیل‌آباد، اضافه کرد: ۱۱۷ پلاک این محدوده دارای رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ و تخریب هستند که برنامه‌هایی برای ساماندهی آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

سقائیان نژاد، احداث پارکینگ را از ضروریات مسجد مقدس جمکران دانست و گفت: رفع این دغدغه مهم نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلفی است و تاکنون حدود ۱۶۰ هکتار برای تأمین پارکینگ اختصاص‌یافته است.

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر در دستور کار مدیریت شهری است، ادامه داد: در بلوار پیامبر اعظم (ص) به‌عنوان بلواری تمدنی و آئینی کاربری‌های مختلفی مانند موزه دین و زندگی، حوزه‌های علمیه، مساجد مختلف، شهربازی معارفی، هتل‌های ۵ ستاره، مجتمع‌های فرهنگی و خدماتی و مجتمع‌های مسکونی و اداری پیش‌بینی‌شده است.