آغاز مرحله دوم طرح «من شهردارم» در منطقه ۱۰
آغاز مرحله دوم طرح «من شهردارم» در منطقه ۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» در جلسه ستاد اجرایی دومین دوره طرح «من شهردارم» که با حضور معاونان، مدیران و شهرداران نواحی سه گانه برگزار شد، با تأکید بر اینکه  «طرح من شهردارم»  برای مدیریت شهری شهر تهران و به‌ویژه شهردار تهران حائز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، «مهدی اخ الصنایع» در جلسه ستاد اجرایی دومین دوره طرح «من شهردارم» که با حضور معاونان، مدیران و شهرداران نواحی سه گانه برگزار شد، با تأکید بر اینکه  «طرح من شهردارم»  برای مدیریت شهری شهر تهران و به‌ویژه شهردار تهران حائز اهمیت است به دلیل آنکه پروژه‌ها با توجه به نیاز خود مردم و توسط مردم انتخاب می‌شود، گفت: هدف ما در سال دوم اجرای طرح «من شهردارم» مشارکت حداکثری شهروندان در اجرای این پروژه‌ها است.

وی افزود: طرح «من شهردارم» به عنوان فرصت ویژه و مغتنمی که در اختیار شهروندان گرامی قرار می‌دهد، در نخستین مرحله آن منجر به انجام ۴۴ پروژه توسعه محله‌ای در این منطقه شد که تا کنون به همت همکارانم ۴۰ پروژه به طور کامل اجرا و نتیجه مطلوب رسیده است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه طرح «من شهردارم» به عنوان یکی از بزرگترین طرح های نظرسنجی مدیریت شهری برای مشارکت شهروندان در مدیریت شهر محسوب می‌شود، افزود: در این مرحله از طرح، ۳۶۲ پروژه در حوزه‌های مختلف شهری ثبت شده و شهروندان می‌توانند از بین پروژه‌های ثبت شده منطقه، پروژه مورد نظر محله خود را انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به محورهای مورد نیاز شهروندان بیان کرد: در حوزه های فنی و عمرانی تعداد ۱۵۰ پروژه، حمل‌ونقل و ترافیک تعداد ۴۷ پروژه، خدمات شهری و محیط زیست تعداد ۱۵۰ پروژه و اجتماعی و فرهنگی تعداد ۸ پروژه تعریف و وارد مرحله نظرسنجی شده است.

اخ الصنایع با تأکید بر اهمیت افزایش مشارکت مردمی در تعیین راهبردها و پیاده‌سازی پروژه‌های مدیریت شهری تصریح کرد:  شهرداری منطقه ۱۰ از همه امکانات و قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود برای کمک به اجرای طرح «من شهردارم» بهره می‌برد تا این طرح به بهترین نحو به اهداف تعیین‌شده برای آن دست یابد.

وی با تأکید بر اهتمام ویژه به اطلاع رسانی صحیح، تبلیغات گسترده و مناسب این طرح برای مشارکت شهروندان گفت: سفیران طرح بایستی برای ارتقای آگاهی و جلب مشارکت شهروندان فرآیند شرکت در طرح «من شهردارم» را به زبان ساده و دقیق برای شهروندان تشریح کنند، چراکه با اجرای این طرح شهروندان می‌توانند به سادگی و بدون واسطه مشکلات محله و منطقه خود را به مدیریت شهری منتقل کنند

اخ الصنایع با بیان اینکه طرح‌های پیشنهادی در سامانه «من شهردارم» به تفکیک مناطق و محلات بارگذاری شده‌ است، گفت: شهروندان می‌توانند برای مشارکت در این طرح، به سامانه اینترنتی manshahrdaram.tehran.ir مراجعه کرده و علاوه بر تعیین اولویت‌های محله‌ای خود، ارائه راهکار حل مشکل داشته باشند.

وی افزود: در این دوره، شهروندان با ثبت نظر خود در این سامانه و مشارکت در اداره شهر، می‌توانند از جوایز و هدایایی که در نظر گرفته شده است، به قید قرعه بهره‌مند شوند.

اخ الصنایع اظهار کرد: طرح‌های معرفی شده در قالب طرح «من شهردارم» سال گذشته پیشرفت فیزیکی ۹۹.۲ درصدی داشته و تا چند روز آینده با تکمیل ۱۰۰ درصدی پروژه‌ها، طرح «من شهردارم۲» در این منطقه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جلب رضایتمندی شهروندان، ارتباط چهره به چهره و بدون واسطه مردم با شهردار و تکریم ارباب رجوع از اهداف برگزاری جلسات ملاقات مردمی است، گفت: به منظور رسیدگی به مطالبات و مشکلات شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری در یک سال گذشته با حدود چهار هزار نفر از شهروندان جلسه ملاقات مردمی حضوری برگزار و پس از بررسی مسائل مطرح شده در زمینه‌های مختلف شهری دستورات لازم برای پیگیری آنها از معاونت‌ها صادر و منجر به حل بیش از ۹۰ درصدی مشکلات شهروندان منطقه شده است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: امیدواریم با مشارکت هر چه بیشتر شهروندان و نیازسنجی محلات، پروژه‌های دومین دوره از طرح «من شهردارم» به بهترین شیوه به نفع شهر و شهروندان اجرایی شود.

انتهای پیام/