ساخت مجموعه سازه‌های خشتی ویژه مسافران در باغ فدک اصفهان
ساخت مجموعه سازه‌های خشتی ویژه مسافران در باغ فدک اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساخت مجموعه سازه‌های خشتی ویژه مسافران در باغ فدک اظهار کرد: در فاز نخست این طرح و تا پایان سال جاری مجموعه پنج واحد سازه خشتی جهت استفاده و اسکان مسافران نوروزی در باغ فدک تکمیل خواهد شد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساخت مجموعه سازه‌های خشتی ویژه مسافران در باغ فدک اظهار کرد: در فاز نخست این طرح و تا پایان سال جاری مجموعه پنج واحد سازه خشتی جهت استفاده و اسکان مسافران نوروزی در باغ فدک تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اسکان بیش از سه هزار خانواده در ایام پیک سفر در کمپ گردشگری باغ فدک افزود: با توجه به مصوبه شورای عالی باغ فدک، در فاز آزمایشی این طرح، پنج سازه خشتی برای بازخوردگیری در اختیار مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت و در سال آتی این مجموعه تکمیل خواهد شد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان ادامه داد: در ساخت این سازه‌های گنبدی شکل، از خاک رس استفاده می‌شود که با استفاده از طرح قالب سنتی عایق دما و عایق صوتی خواهد بود.

سلطان‌آقایی گفت: این سازه‌ها دارای پنجره، روشنایی و درِ ضد سرقت خواهد بود و ارتفاع آن در بالاترین نقطه محور سقف به پنج متر می‌رسد.

ساخت مجموعه سازه‌های خشتی ویژه مسافران در باغ فدک اصفهان

وی گفت: ساخت این نمونه برای نخستین‌بار در شهر اصفهان اجرا می‌شود و در صورت دریافت بازخورد مناسب، می‌توان در همه اماکن گردشگری استان از آن استفاده کرد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان افزود: برای جلوگیری از نفوذ آفات و رطوبت در دیواره‌های این سازه‌ها آهک و سیمان افزوده شده است تا ضمن ایجاد عایق، از کیفیت بهتری نیز برخوردار باشد.

وی با اشاره به اجرای فاز سوم طرح توسعه باغ فدک گفت: برای ساخت هر یک از نمونه این سازه‌ها بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

سلطان‌آقایی با اشاره به در نظر گرفتن محل پارک خودرو برای هر یک از این سازه‌ها گفت: مساحت داخل هر یک از این سازه‌ها در حدود ۲۵ متر مربع است که مهندسی سازه آن قابلیت کاهش یا افزایش آن را نیز داراست.