اصلاح فرایندها موجب چابک‌سازی بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری اصفهان شد
اصلاح فرایندها موجب چابک‌سازی بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری اصفهان شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدمهدی مغروری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در فاز اول با آموزش به نمایندگان امور اداری سازمان‌ها و مناطق شهرداری اصفهان ثبت فاکتورهای بیمه تکمیلی کارکنان هر حوزه از مبدا انجام می‌شود و در آینده نزدیک توسط خود کارکنان قابلیت ثبت و رهگیری وجود خواهد […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدمهدی مغروری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در فاز اول با آموزش به نمایندگان امور اداری سازمان‌ها و مناطق شهرداری اصفهان ثبت فاکتورهای بیمه تکمیلی کارکنان هر حوزه از مبدا انجام می‌شود و در آینده نزدیک توسط خود کارکنان قابلیت ثبت و رهگیری وجود خواهد داشت، اظهار کرد: این امر موجب تسریع در زمان کارشناسی، کاهش زمان ثبت و پرداخت، کاهش هزینه‌های کارشناسی قابلیت جست‌وجو و پیگیری فاکتورها از مبدأ، مشخص شدن آمار لحظه‌ای هزینه‌ها و حذف کاغذبازی شده است.

وی افزود: هم‌اکنون با اصلاح فرایندها، متوسط زمان کارشناسی و ثبت هزینه‌های کارکنان در سیستم HRM نسبت به زمان قبل، پنجاه درصد افزایش سرعت رسیدگی داشته و گزارش‌گیری با کد ملی افراد یا توسط رابطان حوزه‌های اداری مختلف در شهرداری میسر شده است.

رئیس اداره بهداشت و سلامت کارکنان شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه خدمات آنلاین بیمه تکمیلی شهرداری و افزایش مراکز طرف قرارداد تصریح کرد: کارکنان و افراد تحت پوشش آن‌ها می‌توانند با مراجعه به بیش از ۱۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد تا سقف تعهدات هر بخش بدون پرداخت هزینه تنها با ارائه کد ملی بیمار از خدمات آنلاین بهره‌مند و خدمت درمانی دریافت کنند.

وی با اشاره به پرداخت فاکتورها به کارکنان تحت پوشش گفت: با اصلاح فرایندهای انجام شده در تلاش هستیم موعد پرداخت‌ها به کمترین زمان ممکن برسد و در هر ماه به صورت منظم دو بار پرداخت گروهی داشته باشیم، البته صندوق مشارکت درمان شهرداری اصفهان با رویکرد رفاهی و سلامت‌محور، سال گذشته نزدیک به ۵۷ میلیارد تومان پرداختی داشت.

مغروری ادامه داد: سال گذشته با بیش از ۲۴ هزار عضو صندوق، ضمن جداسازی فرایند اجرایی حسابداری خود از صندوق قرض‌الحسنه آزادی، نزدیک به ۵۷ میلیارد تومان پرداخت تعهدات داشتیم که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۲۷۰ درصد افزایش قابل توجهی داشته است؛ این در حالی است که امسال با بیش از ۲۵ هزار نفر عضو تاکنون در شش ماه ابتدای سال بیش از ۵۸ هزار سند مالی ثبت و پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از این افزایش هزینه‌ها ناشی از افزایش تعرفه‌های درمانی، مراجعات فراوان دوران پسا کرونا و پیگیری ارجاعات تخصصی مربوط به پایش سلامت کارکنان در سال گذشته است.

مطالبات معوق صندوق مشارکت درمان از سازمان‌ها و مناطق و ستاد مربوط به سال‌های گذشته نیز وصول و موجب بهبود روند پرداختی‌ها به کارکنان و مراکز طرف قرارداد شده است.

رئیس اداره بهداشت و سلامت کارکنان شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش سقف تعهدات بیمه تکمیلی ضمن ایجاد قابلیت پذیرش فاکتور دندانپزشکان غیر طرف قرارداد در بخش‌های مختلف از جمله، عینک، ویزیت و دارو، تعهدات پاراکلینیکی و زایمان، تصریح کرد: این میزان افزایش سقف تعهدات نسبت به حق بیمه‌ای که توسط کارکنان پرداخت می‌شود قابل توجه است، این در حالی است که بیمه‌های تکمیلی تجاری سطح جامعه با جدول تعهدات موجود مصوب، نزدیک به دو برابر سرانه فعلی (به‌عنوان خرید حق بیمه) را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین هزینه در بخش بیمه تکمیلی مربوط به بازنشستگان شهرداری است، گفت: واحد بیمه تکمیلی شهرداری در صورت نیاز کارکنان به حمایت بیشتر به‌جز بیماران خاص و صعب‌العلاج که با ردیف‌های حمایتی شهرداری پوشش داده می‌شوند، تسهیلات قرض‌الحسنه وام درمان به اعضای مشمول خود یا افراد معرفی شده از کمیته مددکاری شهرداری اعطا می‌کند.

مغروری خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره طرف قرارداد شهرداری نیز به افراد علاقه‌مند به دریافت خدمات مشاوره‌ای خدمت‌رسانی کرده و بخشی از هزینه‌ها برعهده شهرداری و مابقی برعهده شخص است که تخفیف‌هایی اعمال می‌شود.

وی افزود: مطالبات معوق صندوق مشارکت درمان از سازمان‌ها و مناطق و ستاد مربوط به سال‌های گذشته نیز وصول و موجب بهبود روند پرداختی‌ها به کارکنان و مراکز طرف قرارداد شده است.

رئیس اداره بهداشت و سلامت کارکنان شهرداری اصفهان با اشاره به فعال‌سازی و به‌روزرسانی داشبورد مدیریتی سامانه رصا به‌منظور شفاف‌سازی عملکرد این حوزه گفت: در این سامانه به‌صورت تفکیک شده تمام آمارهای مربوط به هزینه، درآمد، مراکز طرف قرارداد، میزان استفاده کارکنان مناطق و سازمان‌ها، اطلاعات مالی، بدهی‌ها و تمام حساب‌ها به‌صورت دسته‌بندی شده در لحظه قابل رؤیت و گزارش‌گیری برای مراجع ذی‌صلاح است.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارهای انجام شده در مدیریت جدید خرید و راه‌اندازی نرم‌افزار حسابداری جهت بیمه تکمیلی است که با راه‌اندازی سیستم نرم‌افزار حسابداری تمام اطلاعات مالی مناطق، سازمان‌ها، همچنین مراکز طرف قرارداد و اشخاص در این نرم‌افزار ثبت و موجودی واقعی، طلب‌ها، بدهی‌ها، واریزها و پرداخت‌ها به‌طور کامل و شفاف در سیستم موجود است.