زیرساخت‌های تفریح بانوان در شهر اصفهان عدالت مکانی ندارد
زیرساخت‌های تفریح بانوان در شهر اصفهان عدالت مکانی ندارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در نشست تشریح سیاست‌ها و اقدامات مدیریت شهری در حوزه بانوان اظهار کرد: در شورای ششم دو هدف مهم و کلان از جمله هویت و نشاط و امید را مبنای فعالیت قرار دادیم. وی با بیان اینکه در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در نشست تشریح سیاست‌ها و اقدامات مدیریت شهری در حوزه بانوان اظهار کرد: در شورای ششم دو هدف مهم و کلان از جمله هویت و نشاط و امید را مبنای فعالیت قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساختار شهرداری مردسالارانه و تعداد بانوان کم است، افزود: شهرداری نهادی قدیمی است و مردانگی در آن به چشم می‌خورد، گرچه شورای اسلامی شهر باید به شهر نگاه کند و وظیفه آن فقط توجه به شهرداری نیست.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در دوره ششم مدیریت شهری، کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تشکیل شد و تاکنون ۹ جلسه تشکیل داده است، تصریح کرد: برای دو هدف نشاط و امید و هویت جلسات مختلفی برگزار شده است؛ البته در حوزه نشاط و امید زیرساخت‌های سخت‌افزاری نیاز است، زیرا زیرساخت‌های تفریح بانوان عدالت مکانی ندارد و کم است.

کلاهدوزان تاکید کرد: دیدگاه بانوان را باید در تعریف پروژه‌ها دنبال کنیم، از این‌رو در تعریف پروژه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به‌عنوان مادر و زن، به پروژه‌ها نگاه می‌کنم.

وی ادامه داد: در حوزه سخت‌افزاری باغ‌های بانوان که نیاز به بهینه‌سازی داشت را مورد توجه قرار دادیم و طرح‌های رویدادی را استفاده و روی برنامه‌های کوتاه مدت و قابل تحقق تمرکز کردیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سال گذشته به‌مناسبت روز مادر، طرح مهمان مامان را اجرا کردیم که با این اقدام نشاط به جامعه زنان بازگشت، گفت: در برنامه‌های هفته اصفهان رویدادی به نام بانوان مشخص شده است.

کلاهدوزان اظهار کرد: خدمت دیگر برای کارت منزلت بانوان بود، به‌طوری که از سال ۱۴۰۰ به بعد بانوان دارای سه فرزند مشمول دریافت کارت منزلت شهروندی شدند.

وی خاطرنشان گرد: در ادامه برگزاری جشنواره‌های تفریحی ویژه بانوان را در دستور کار قرار دادیم که نگاه به مدل‌های جدید بانوان و نقشی که در اقتصاد دارند، یکی دیگر از اولویت‌ها است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم توجه نقش اقتصادی بانوان، گفت: تعداد دانشگاه‌های استان زیاد و فارغ‌التحصیلان بانوان در آن‌ها کم نیستند، از این‌رو مدل‌های فضای کار اشتراکی را دنبال کردیم.
کلاهدوزان ادامه داد: بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی بازسازی شده است و به‌صورت فضای کار اشتراکی در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که حوزه اثر آن‌ها در حوزه کتاب است؛ این مدل کارهای فضای کار اشتراکی با رویکردهای مشخص دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در حکمرانی باید به سمت حکمروایی، مشارکت‌پذیری و مشارکت‌جویی پیش برویم، افزود: در محله‌محوری بانوان بیشترین نقش را دارند و میدان‌دار محل محوری هستند، چراکه راهکارهای خوبی برای رفع مشکلات ارائه می‌کنند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه ریحانه که دیدگاه‌های اقتصادی، تفریحی و خانواده‌محوری در آن مورد توجه قرار دارد، جزو پروژه‌های شاخص شهر قرار گرفته است، همچنین اگر مشکلات حقوقی “شهر نوجوان” رفع شود، شاهد این رویداد نیز در اصفهان خواهیم بود.

خبر در حال تکمیل است…