تشریح مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های عمرانی منطقه ۱۰
تشریح مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های عمرانی منطقه ۱۰

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ الصنایع» در نشستی که با حضور حجت‎الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی، بر اهمیت ویژه احداث پروژه‌های پارکینگ گلستانی و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ الصنایع» در نشستی که با حضور حجت‎الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی، بر اهمیت ویژه احداث پروژه‌های پارکینگ گلستانی و اعتماد در افزایش سرانه پارکینگ‌های عمومی به ویژه در محلات پرتراکم و برطرف کردن بخشی از مشکلات تأمین محل پارک خودروهای شهروندان تأکید کرد.

وی افزود: در نخستین مرحله اجرای طرح «من شهردارم» ۴۴ پروژه توسعه محله‌ای برای این منطقه تعریف شد که پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی داشته است و امسال در طرح «من شهردارم۲» با توجه به آرای ۳۸ هزار شهروند، ۳۶۶ پروژه عمرانی برای سال آتی پیش‌بینی شده است.

شهردار منطقه ۱۰ همچنین به آخرین وضعیت پروژه‌های شاخص در دست اجرا نظیر شاخه شرقی بزرگراه یادگار امام (ره)، کلینیک گل و گیاه بوستان شهیدان عسگری، احداث بوستان‌های عزیز و جعفریان، مرکز پسماند و غیره اشاره کرد و گفت: در صورت تأیید و تصویب شورای اسلامی شهر تهران سه راه آذری به میدان امام هادی (ع) تبدیل می‌شود.

اخ الصنایع با بیان اینکه با تلاش مجموعه مدیریت شهری منطقه پروژه‌های عمرانی بدون وقفه در حال اجراست، گفت: جلب رضایت شهروندان مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری است و تمام سعی مجموعه شهرداری این است که پروژه‌های عمرانی با تمرکز بر محلات هدف و کم برخوردار به نحوی اجرا شود که ضمن امید آفرینی، تغییرات و آثار پروژه‌ها برای شهروندان ملموس باشد و به بهترین نحو از اقدامات ارائه شده بهره‌مند شوند.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه پربرکت رجب از افزایش سرانه فضاهای خدماتی و شهری در این منطقه ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات، گفت: ما حماسه بزرگ دیگری در پیش رو داریم و آن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری است که مردم عزیزمان یکبار دیگر با مشارکت و حضور پای صندوق های رأی سرنوشت خود را رقم خواهند زد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران افزود: انتخابات حق مردم است و مردم باید با مشارکت خود در انتخابات نشان دهند که آگاهانه در صحنه حضور دارند و نماینده اصلح را انتخاب کنند.

 آقامیری بیان کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی، قانونگذاری است و باید نیروهای متخصص و فنی در آن حضور داشته باشند تا قوانینی را برای کشور وضع کنند که روند روبه رشد کشور را رقم بزند.

 نیاز تهران به فعالیت ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس

وی با اشاره به معضل آلودگی هوا در کلانشهر تهران گفت: در تهران با بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت، باید ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس فعال باشد، ولی هم اکنون ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس در این کلانشهر فعالیت دارد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: اکنون ۷۰ درصد مردم از حمل‌ونقل شخصی و ۳۰ درصد از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند این اگر برعکس شود مشکل آلودگی هوا حل می‌شود.

 آقامیری با بیان اینکه عمر حدود ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسرانی بالای ۱۰ سال است، تصریح کرد:  سال گذشته با تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ۴۰ درصد بودجه شهرداری تهران به بخش حمل‌ونقل عمومی اختصاص داده شد و قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی منعقد شد.

وی اظهار کرد: در همین راستا، برای خرید ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس جدید، با یکی از کشورهای خارجی قراردادی امضا شده است و مقرر شده تا نیمه نخست سال آینده اتوبوس‌های برقی مرحله به مرحله به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اضافه شوند.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: امیدواریم تا پایان دوره چهار ساله مدیریت شهری به استاندارد تأمین ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس در کلانشهر تهران نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین آقامیری با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ دستگاه واگن مترو در شهر تهران گفت: با همکاری دولت، قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن مترو با چین منعقد شده است که از سال آینده وارد خطوط حمل‌ونقل عمومی می‌شود و جابه‌جایی روزانه مسافر به پنج میلیون نفر می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه بزرگراه شهید بروجردی پس از ۱۵ سال گفت: با احداث این پروژه جنوب غرب تهران به شمال تهران متصل می‌شود و در آینده نزدیک با تکمیل قطعه دوم با کمک بزرگراه شهید بروجردی، آزادگان به بزرگراه یادگار امام(ره) متصل می‌شود و کارکرد بزرگراه شهید بروجردی همچون بزرگراه امام علی(ع) در شمال تهران خواهد بود.

انتهای پیام/