رونمایی از دو کتاب جدید مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز
رونمایی از دو کتاب جدید مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، همزمان با هفته پژوهش و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز، دو کتاب جدید «چالش‌های بقا» و «تاب‌آوری کاربری‌های ویژه کلانشهر تبریز در برابر مخاطره زمین‌لرزه» به عنوان جدیدترین کتب منتشره توسط انتشارات مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، رونمایی شد.  به گزارش شهریار، صبح امروز و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

همزمان با هفته پژوهش و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز، دو کتاب جدید «چالش‌های بقا» و «تاب‌آوری کاربری‌های ویژه کلانشهر تبریز در برابر مخاطره زمین‌لرزه» به عنوان جدیدترین کتب منتشره توسط انتشارات مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، رونمایی شد. 

به گزارش شهریار، صبح امروز و در جریان یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، جدیدترین کتب منتشره مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تحت عنوان «چالش‌های بقا» و «تاب‌آوری کاربری‌های ویژه کلانشهر تبریز در برابر مخاطره زمین‌لرزه» رونمایی شد.

روح‌الله رشیدی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در این رابطه گفت: 

مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز پس از تهران، نخستین مرکز در شوراهای اسلامی کشور است که انتشارات داشته و اقدامات پژوهشی انجام می دهد. 

 احد ابراهیم پور معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر نیز در جلسه امروز شورای اسلامی شهر با ارائه گزارش عملکرد پژوهشی این مرکز گفت: در دو سال کذشته ۱۸۲ پیشنهاد پژوهشی به مرکز رسیده است که ۵۷ مورد آن منجر به عفد قرارداد شده است. 

وی افزود: ۳۵ قراداد پژوهشی اتمام یافته و ۷ پژوهش در حال نظارت و ۱۵ مورد پژوهش نیز در حال اجرا است.

ابراهیم پور با اشاره به همکاری ۱۶۵ پژوهشگر و ۴۰ نفر استاد ناظر پژوهشی با مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز در سال گذشته اعلام کرد: 

مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بر اساس ماموریت‌های اصلی شهرداری پژوهش های زیادی انجام می دهد که به تفکیک حوزه های مختلف شهری می‌توان از کالبد و شهرسازی ۳۱ مورد ، محیط زیست ۱۷ مورد ، حمل و نقل تر افیک 4 مورد و خدمات مدیریتی نام برد.

وی اضافه کرد: ۱۲۳ مورد نشست های تخصصی با همکاری مراکز پژوهشی شهر و با حضور بیش از هزار نفر ساعت کار انجام گرفته است.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به شرکت ۳۱ رسانه و ۳۳ نشریه علمی در دومین جشنواره رسانه تبریز ما خاطرنشان کرد: سه کتاب شامل حاشیه نشبنی ، چالش بقا، تاب آوری کاربری ویژه در یک سال اخیر چاپ شده است و ده ها کتاب دیگر برای انتشار در حال بررسی است‌. 

وی افزود: ۵ مورد تفاهم نامه پژوهشی منعقد شده است

که از آن جمله می‌توان به آغاز تجهیزات کتابخانه های تخصصی و تفاهم نامه همکاری با مرکز پژوهش های شورای اسلامی تهران اشاره کرد.

دو کتاب جدید «چالش‌های بقا» و «تاب‌آوری کاربری‌های ویژه کلانشهر تبریز در برابر مخاطره زمین‌لرزه» مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر تبریز، صبح امروز و در جریان یکصد و شصت و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رونمایی شد.