خودکفایی سازمان آرامستان‌های اصفهان در تولید برق تا پایان ۱۴۰۲
خودکفایی سازمان آرامستان‌های اصفهان در تولید برق تا پایان ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی حاجیان درباره شیوه کاهش و مدیریت مصرف انرژی در سازمان آرامستان‌ها اظهار کرد: در بحث انرژی ۲ حرکت را به‌طور جدی آغاز کردیم، نخست آن‌که میزان مصرف انرژی خود را نسبت به وضع موجود بهینه کردیم که این مسئله با جایگزینی لامپ‌ها، تغییر وضعیت […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی حاجیان درباره شیوه کاهش و مدیریت مصرف انرژی در سازمان آرامستان‌ها اظهار کرد: در بحث انرژی ۲ حرکت را به‌طور جدی آغاز کردیم، نخست آن‌که میزان مصرف انرژی خود را نسبت به وضع موجود بهینه کردیم که این مسئله با جایگزینی لامپ‌ها، تغییر وضعیت خاموشی و روشنایی‌ها و مواردی از این دست تحقق یافت.

وی با بیان اینکه این سازمان در زمینه مصرف آب و گاز نیز به همین شیوه عمل کرده است، افزود: توانستیم در زمینه میزان مصرف آب با اصلاح شبکه، ۵۰ درصد کاهش مصرف داشته باشیم، در حوزه برق نیز به کاهش مصرف ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته دست یافتیم و در حوزه گاز نیز با تغییر در فرایند موتورخانه‌ها، مصرف خود را ۲۰ درصد کاهش دادیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این سازمان سال جاری به‌طور جدی به موضوع جایگزینی انرژی وارد شده است، تصریح کرد: تمرکز ما در سال جاری بر مدیریت مصرف برق است و طبق تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری تا پایان سال ۵۰۰ کیلووات به ظرفیت پنل‌های خورشیدی این سازمان افزوده خواهد شد.

حاجیان با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ کیلووات پنل خورشیدی راه‌اندازی شده است، ادامه داد: کل مصرف برق سازمان آرامستان‌ها حدود ۶۰۰ کیلووات در ساعت است که با نصب پنل‌های خورشیدی جدید می‌توانیم ۵۲۰ کیلووات در ساعت از میزان برق مورد نیاز سازمان آرامستان‌ها را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دنبال جذب سرمایه‌گذار خصوصی هستیم تا بتوانیم ۱۰۰ کیلووات دیگر به ظرفیت پنل‌های خورشیدی بیافزاییم و در زمینه مصرف برق بی‌نیاز شویم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هم‌اکنون اداره برق هر کیلووات برق را به مبلغ حدود ۱۸۰ تومان می‌فروشد، اما هر کیلووات برق را حدود یک هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کند، تصریح کرد: بدین طریق سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز سود خواهد کرد.