رفع معارض ۲۹ ملک در مسیر بزرگراه یادگارامام(ره) در مرحله پایانی کمیسیون ماده ۹
رفع معارض ۲۹ ملک در مسیر بزرگراه یادگارامام(ره) در مرحله پایانی کمیسیون ماده ۹

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار شهر، سیدمحمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه ۹ در جلسه کمیته ویژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ضمن تاکید بر هم افزایی و تعامل بین دستگاه ها در جهت تسریع فرآیند رفع معارضین و تملک املاک این پروژه اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری احداث شریان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار شهر، سیدمحمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه ۹ در جلسه کمیته ویژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ضمن تاکید بر هم افزایی و تعامل بین دستگاه ها در جهت تسریع فرآیند رفع معارضین و تملک املاک این پروژه اظهار کرد: یکی از وظایف شهرداری احداث شریان های عبوری جهت سهولت تردد شهروندان است که لازمه آن دسترسی به املاک و اراضی در مسیر اجرای طرح است. پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگارامام(ره) یکی از کلان پروژه های غرب پایتخت محسوب می شود که تملک اراضی در مسیر اجرای این طرح از اولویت های مجموعه شهری است.

وی با بیان اینکه مرحله پایانی کمیسیون ماده ۹ درباره ۲۹ ملک معارض پروژه امتداد شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) از مجموع ۴۲ملک معارض در حال انجام است، افزود: با امتداد شاخه غربی یادگار امام(ره) و اتصال به بزرگراه شهید متوسلیان(فتح) شاهد سهولت دسترسی شهروندان و کاهش گره های ترافیکی خواهیم بود. برخی از املاک معارض در این پروژه وابسته به ارگان ها و نهادهای دولتی بوده و بعضی از آنها مالکیت خصوصی دارد که درحال حاضر کارشناسی املاک مذکور در دستور کار قرار گرفته تا بتوان اقدامات لازم و قانونی را انجام داد.

مرتضوی خاطرنشان کرد: طولانی بودن فرآیند کارشناسی املاک معارض مشکلات فراونی را در روند اجرای پروژه امتداد شاخه غربی امام(ره) ایجاد کرده است که با توجه به اینکه املاک درشت مقیاس معارض وابسته به نهادها و ارگان های دولتی است، رفع آنها از توان یک ارگان و یا یک سازمان خارج است و نیاز به تعامل و تفاهم بین دستگاهی دارد.

گفتنی است؛ در این جلسه تمامی املاک معارض با مالکیت حقیقی و حقوقی بررسی و در خصوص اقدامات لازم جهت ادامه فرآیند برنامه ریزی شد.

انتهای پیام/