گلایه شهردار قزوین از میراث فرهنگی
گلایه شهردار قزوین از میراث فرهنگی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی صباغی بعدازظهر امروز -یکشنبه نوزدهم آذر- در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در سالن جلسات شماره ۷۵۰ دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، درباره موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار کرد: تا امروز بیش از یکهزار قلاده سگ بی‌صاحب و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی صباغی بعدازظهر امروز -یکشنبه نوزدهم آذر- در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که در سالن جلسات شماره ۷۵۰ دانشکده علوم‌انسانی دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) برگزار شد، درباره موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد اظهار کرد: تا امروز بیش از یکهزار قلاده سگ بی‌صاحب و ولگرد پیدا کرده و مورد عقیم‌سازی قرار گرفته‌اند و در ضمن سگ‌ها را نابود نمی‌کنیم و آن‌ها را در مکان ویژه‌ای نگهداری می‌کنیم.

وی همچنین در مورد ساماندهی وانت‌بارها در سطح شهر اضافه کرد: از ابتدای سال ۶۶ وانت‌بار توقیف شده و در محل پارکینگ‌های نیروی انتظامی نگهداری می‌شوند و حدود ۲۰۰ چرخی و فرقان را به خاطر سد معبر جمع‌آوری کردیم و البته به خاطر بازتاب بیرونی این کار ملاحظات اجتماعی را در نظر می‌گیریم.

شهردار قزوین در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان درباره کمک شهرداری به میراث فرهنگی گفت: عمده وظایف میراث فرهنگی قزوین در طول ۴۴ سال گذشته توسط شهرداری قزوین انجام شده و در سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور هم به ایشان پیشنهاد دادیم که مجموعه دولت‌خانه صفوی را تحویل ما بدهید تا این فضای تاریخی را با همان مدل سعدالسلطنه بازسازی و احیا کنیم.

صباغی ادامه داد: احیای دولت‌خانه صفوی را با مشارکت مردم و اسپانسرها انجام می‌دهیم و دوست داریم ابنیه تاریخی ارزشمند ما حفظ شود و البته درباره ارزش میراثی برخی آثار اختلافاتی وجود دارد که در این حوزه ورود نمی‌کنیم. در ضمن اراده کافی برای تکمیل طرح ساماندهی سعدالسلطنه را داریم و همچنین مصر به احیای اماکن تاریخی خیابان عبید زاکانی هستیم.

وی همچنین از تصمیم شهرداری قزوین برای حذف تصدی‌گری در حوزه اجراییات خبر داد و گفت: اعتقاد داریم در طرح هادی‌آباد باید ساماندهی به نفع مردم باشد و از جیب مردم کاسبی نکنیم.

شهردار قزوین همچنین درباره نقش شهرداری قزوین در حوزه پررنگ شدن هنر خوشنویسی گفت: متولی رشد هنر خوشنویسی شهرداری قزوین نیست و نقش ما حمایتی است و ما در تمامی میادین و چشم‌اندازهای شهری آثار و المان‌های انجمن خوشنویسی قزوین را تبلیغ کردیم و حامی مالی هفتمین دوسالانه خوشنویسی قزوین هستیم.

صباغی همچنین درباره سوالی درباره واگذاری پروژه ستاره پونک به بانک شهر بابت بدهی با قیمت پایین تصریح کرد: در این حوزه قیمت‌گذاری درستی صورت گرفته و کارشناسی دقیقی داشتیم و دستگاه‌های نظارتی از جمله دادگستری قزوین هم پای این قیمت کارشناسی امضا کردند.

وی در جواب انتقادی درباره نداشتن سابقه اجرایی معاون مالی شهرداری قزوین گفت: در مدیریت خود محدودیت‌هایی دارم و قرار نبوده که نیرویی از بیرون شهرداری بیاورم و باید با همین نیروهای موجود کار کنم. با این حال معاون مالی شهرداری قزوین از باسابقه‌ترین نیروهای ماست که قبل‌تر مسئول دفتر شهردار قزوین بوده است.

شهردار قزوین افزود: از روزی که معاون مالی را منصوب کردم، درباره یک‌مورد دیرکرد حقوق پرسنل و پرداخت پول به پیمانکاران نداشتم و از انتصاب آن‌ها راضی هستم و زیرمجموعه این معاون هم متخصص هستند و کارمندان این حوزه هم متخصص هستند.