سال ۱۴۰۳ سال به ثمر رسیدن اقدامات حوزه حمل و نقل است
سال ۱۴۰۳ سال به ثمر رسیدن اقدامات حوزه حمل و نقل است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی در نشست خبری که بعدازظهر امروز- دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲- به میزبانی شهرداری منطقه ۱۲ در باغ نگارستان برگزار شد، با بیان اینکه اگر نظارت‌ها به درستی انجام نشود اجرا نیز در مسیر درست خود قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: ما در برنامه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا نادعلی در نشست خبری که بعدازظهر امروز- دوشنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۲- به میزبانی شهرداری منطقه ۱۲ در باغ نگارستان برگزار شد، با بیان اینکه اگر نظارت‌ها به درستی انجام نشود اجرا نیز در مسیر درست خود قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: ما در برنامه چهار ساله چهارم حمل و نقل را به عنوان موضوعیت در نظر گرفته ایم و در ادامه امسال، در سال آینده نیز به حمل و نقل توجه شده است.

وی افزود: در برنامه ریزی اولویت را به گسترش حمل و نقل عمومی اختصاص دادیم و متناسب با همین موضوع در بودجه سال ۱۴۰۲ خرید واگن‌ها، توسعه مترو و خرید اتوبوس، تاکسی و ون مورد توجه قرار گرفت.

نادعلی با بیان اینکه مقدمات اصلی کار، امسال انجام شد و با ادامه آن، سال بعد سال به ثمر رسیدن اقدامات در حوزه حمل و نقل سال ۱۴۰۳ خواهد بود، خاطرنشان کرد: مطالبه ما از شهرداری به ویژه مرکز ارتباطات این است که اقدامات را به بهترین شکل به اطلاع عموم برسانند تا همه از امور صورت گرفته آگاه شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مصوبات شورای شهر شاید در ظاهر برخی مهمتر از برخی دیگر باشند، گفت: با این وجود تمام مصوبات اهمیت دارد؛ در سال سوم دوره ششم مدیریت شهری با آگاهی بیشتری بودجه تصویب شد و می توان گفت تصویب بودجه یکی از مهمترین مصوبات شورا به شمار می رود؛ چراکه روح و کالبد شهر با آن دیده خواهد شد.

وی افزود: بودجه پاکسازی شهر، جمع آوری پسماند، خدمات اجتماعی و برنامه های فرهنگی و هنری باید نسبت برابری داشته باشند و بودجه اقدامات حوزه حمل و نقل با شهرسازی نیز باید تناسب داشته باشند. جمع آوری ثروت مورد نیاز برای توسعه در حوزه شهرسازی است، لذا تنظیم این اعتبارات و برقراری نسبت‌ها به صورت دقیق در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون برنامه و بودجه انجام شده و برای مثال در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تخصیص ۱۱ درصد از اعتبارات به بخش فرهنگی از توفیقات به شمار می‌رود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه دغدغه بنده این بوده که پروژه ها باید با زاویه فرهنگ دیده شود، خاطرنشان کرد: رویدادهای فرهنگی باید مورد توجه قرار بگیرد اما به اندازه ای واقع نگر بودیم که ببینیم اگر یک شهروند ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در یک ایستگاه منتظر اتوبوس می ماند و هرچه برنامه فرهنگی برگزار شود، حال او را خوب نخواهد کرد. لذا حتما باید اقدامات سخت افزاری در رأس کار باشد.

وی با بیان اینکه عوارض ساخت و ساز را ما در شورا تصویب کردیم اما عدم رضایت را نیز شاهد بودیم و در برخی مناطق اعداد و ارقام تحت تأثیر نظارت فنی و دیگر مبالغ قرار می‌گرفت، یادآور شد: کسانی که می خواستند ساخت و ساز انجام دهند با این اعداد و ارقام به مشکل برخورد می کردند. لذا در تصویب عوارض سال ۱۴۰۳ اجازه ندادیم این اتفاقات رخ دهد و به روند مناسبی در عوارض رسیدیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حادثه روز گذشته در مترو با تأکید بر اینکه شورا حتما این موارد را مطالبه می کند، گفت: قطعا مهم است که به موقع عذرخواهی شود و به موقع توضیح دهیم. زمانی مدیران دوران اصلاح طلب و اصول گرا اقداماتی انجام می دادند و ما در دانشگاه ها مطالبه گر بودیم و امروز که در شورا قرار داریم مطالبه و نظارت را قطعا انجام می دهیم.

وی افزود: باید عذرخواهی و ارائه توضیحات در رسانه انجام شود و البته ضمن توضیح، تلاش برای جلوگیری از حوادث بعدی صورت بگیرد. ناوگان حمل و نقل فرسوده تحویل گرفته شد و اعداد و ارقام فرسودگی در ابتدای امر به ما ارائه شد. ما از شفافیت صحبت می کنیم اما ممکن است مدیری گزاره ای را شفاف عنوان نکند تا در جامعه التهاب ایجاد نشود. 

نادعلی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ها انجام شده و وقتی منابع تأمین شد تأمین تجهیزات نیز صورت گرفت، یادآور شد: آنچه که می تواند تا زمان خرید تجهیزات جوابگو باشد، تعمیرات و اورهال است که هزینه های سنگینی دارد. تعمیرات اساسی در فناوری های سطح بالا هزینه های زیادی دارد و بخشی از آن توسط واردات تأمین می شود.

وی ادامه داد: ما از شرکت بهره برداری مترو موضوع را پیگیری کردیم و بررسی ها در مترو در حال انجام است و گزارشات دقیق به شورا ارائه خواهد شد. آنچه که به ما اعلام کردند دلیل حادثه روز گذشته این بوده که ترانس موجود در مترو دمای بالایی داشته و منجر به آتش سوزی می شود.

ادامه دارد…