راه‌اندازی اتوبوس‌های شبانه در سطح شیراز
راه‌اندازی اتوبوس‌های شبانه در سطح شیراز
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به راه‌اندازی اتوبوس‌های شبانه در سطح شیراز گفت: ۱۳ دستگاه اتوبوس که مبدا همگی آن‌ها پایانه نمازی است، به سمت چهار مقصد میدان الله، شهرک میانرود، شهرک سعدی و شهرک گلستان از ساعت ۲۱:۳٠ تا یک بامداد، خدمت‌رسانی خواهند کرد.

به گزارش آرمانشهر فارس، هادی شهدوست شیرازی در نشست خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، گفت: برای نخستین بار در کشور از مجتمع خدمات رفاهی و تعمیرگاهی حمل و نقل بار در هفته حمل و نقل بهره برداری می کنیم که این مجتمع بعد از پلیس راه پل فسا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به سایر اقداماتی که در هفته حمل و نقل به انجام خواهد رسید، ادامه داد: آغاز به کار ۱۷ پل عابر پیاده با سرمایه گذار بخش خصوصی را خواهیم داشت و 5 دستگاه پل دیگر هم که توسط مناطق در حال ساخت است تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

شهدوست شیرازی در خصوص محدوده ترافیکی شیراز نیز گفت: این محدوده از جنوب به بلوار سیبویه، از شمال به بلوار فردوسی، از شرق به بلوار زینبیه و از غرب به خیابان عفیف‌آباد ختم می‌شود. خودروهای حمل بار باید با مجوز در ساعات مشخص وارد این محدوده شوند و امیدواریم این طرح ترافیکی به بهبود تردد منجر شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از اجرای طرح زوج و فرد در همین محدوده خبر داد و گفت: اجرای این طرح کمی سخت است، چون پلاک تک تک ساکنان مناطق و همچنین برخی خودروهای ضروری باید ثبت و مشخص شود.

وی از پیش‌بینی یک هزار دستگاه تاکسی ساخته شده توسط خودروساز داخلی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه این خودروها قیمت بالایی دارند، قرار است وزارت نفت است از بهینه‌سازی مصرف سوخت، تسهیلاتی در اختیار خریداران قرار دهد.

شهدوست شیرازی به راه‌اندازی اتوبوس‌های شبانه در سطح شیراز اشاره کرد و گفت: ۱۳ دستگاه اتوبوس که مبدا همگی آن‌ها پایانه نمازی است، به سمت چهار مقصد میدان الله، شهرک میانرود، شهرک سعدی و شهرک گلستان از ساعت ۲۱:۳٠ تا یک بامداد، خدمت‌رسانی خواهند کرد.

او تزریق ۷۵ دستگاه میدل باس، شناسایی ۵ نقطه برای احداث پارکینگ، مکانیزه شدن ۱۶ پارکینگ در سطح شهر، ایمن‌سازی جاده کمربندی، راه‌اندازی مجدد مرکز معاینه فنی، در اختیار گرفتن اختیارات سرویس مدارس و پیش‌بینی ۳ دستگاه اتوبوس برای آموزش فرهنگ ترافیک را از دیگر اقدامات شهرداری شیراز در راستای بهبود وضعیت ترافیک از نظر کمی و کیفی عنوان کرد.

شهدوست اعلام کرد: مجموعا ۵ هزار میلیارد تومان برای اقدمات شهرداری شیراز در حوزه ترافیک هزینه شده است.

 

  • نویسنده : مریم شمالیان