دولت باید برای ایمن‌سازی بازار کمک کند/ لزوم درنظرگرفتن اعتبار لازم در بودجه ۱۴۰۳
دولت باید برای ایمن‌سازی بازار کمک کند/ لزوم درنظرگرفتن اعتبار لازم در بودجه ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید مهدی هدایت در دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برنامه ارتقاء وضعیت بازار تهیه شده است، اظهار کرد: برنامه اقدام مشترک تهیه و مشخص شده چه دستگاهی چه اقدامی و با چه اعتباری باید انجام دهند. وی با بیان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید مهدی هدایت در دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برنامه ارتقاء وضعیت بازار تهیه شده است، اظهار کرد: برنامه اقدام مشترک تهیه و مشخص شده چه دستگاهی چه اقدامی و با چه اعتباری باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه وظایف بخش های مختلف مشخص شده است، یادآور شد: تقاضای ما این است اعتباراتی که برای ایمنی بازار مشخص شده، در بودجه شهرداری تهران دیده شود تا بتوانیم از سایر دستگاه های اجرایی مطالبات را برای اختصاص اعتبار داشته باشیم.

هدایت همچنین تصریح کرد: این طرح حتماً به شورا ارائه خواهد شد؛ بخش اول این طرح با رویکرد ایمنی است و مابقی بخش ها نیز در کنار آن به شورا ارائه می شود.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه مسئله بازار تنها موضوع ایمنی نیست، گفت: بازار به یک طرح کالبدی با پیوست فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد. محلاتی همچون هرندی ارتباط مستقیم و ناخواسته ای با بازار دارند.

وی افزود: در حال حاضر در آستانه تدوین بودجه هستیم و با توجه به فرا رسیدن سال نو، شاهد حضور گسترده مردم در بازار خواهیم بود؛ لذا سازمان آتش نشانی و سازمان مدیریت بحران و همچنین شهرداری منطقه ۱۲ باید دقت و توجه لازم را داشته باشند تا حادثه ای در بازار رخ ندهد. موارد اعتباری را نیز ما باید در شورا پیگیری کنیم.

وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ نیز با بیان اینکه عمده مشکلات بازار به دلیل تعدد موضوعات بازار است، اظهار کرد: ۳۰ درصد از بازار اوقافی و ۴۰ درصد از آن میراثی است و مابقی نیز از میراث فرهنگی اثر گرفته است و برای مرمت باید از میراث فرهنگی مجوز بگیریم.

وی ادامه داد: در ۳۴ سرا، بازار و تیمچه با بیش از سه هزار واحد تجاری در حال اجرای دستورالعمل ایمنی است و صنوف نیز باید تکلیف خود را برای ایمنی بازار مشخص کنند. با اعتبارات جاری شهرداری تهران و سایر دستگاه های متولی بازار امکان تحقق ایمنی وجود ندارد و دولت باید در این زمینه کمک کند و اعتباری پیش بینی شود و اقدام رقابتی صورت بگیرد.

محمدی با بیان اینکه در فضای داخلی واحدها مشکلی وجود ندارد و مالکین اقدام برای ایمن سازی را پذیرفته اند، تصریح کرد: در جلسه با مدیرکل میراث فرهنگی نیز بر این موضوع تأکید شد که ارتقاء ایمنی صورت بگیرد. در حال حاضر در سراهایی که ایمن سازی صورت می گیرد، سهم شهرداری بیش از ۲۰ درصد نیست و جداره و کف با کاسبان است. اختصاص بودجه در فصل اعتبارات کمک می کند که ایمن سازی بازار با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه باید دقت لازم را در این زمینه داشته باشد تا ارتقاء معماری و ایمنی بازار به نتیجه برسد اما طرح ارتقاء بازار باید در شورا ارائه شود.

انتهای پیام/