توانمندی زنان سرپرست خانوار را در مراکز کارآفرینی دنبال می‌کنیم
توانمندی زنان سرپرست خانوار را در مراکز کارآفرینی دنبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با بیان اینکه مراکز کارآفرینی کوثر، نهاد توانمندسازی زنان فعال جامعه است، گفت: مراکز مهارت‌آموزی کوثر زیر نظر شهرداری فعالیت دارند و عمده مأموریت این نهاد، آموزش مهارت‌های کاربردی برای اشتغال و کارآفرینی بانوان است. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با بیان اینکه مراکز کارآفرینی کوثر، نهاد توانمندسازی زنان فعال جامعه است، گفت: مراکز مهارت‌آموزی کوثر زیر نظر شهرداری فعالیت دارند و عمده مأموریت این نهاد، آموزش مهارت‌های کاربردی برای اشتغال و کارآفرینی بانوان است.

وی افزود: تا پایان سال دو مرکز کوثر دیگر به مجموعه مراکز کارآفرینی کوثر در منطقه ۱۰ تهران اضافه می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: با راه‌اندازی این دو مرکز کارآفرینی، در مجموع  ده‌ها فرصت شغلی ایجاد می‌شود و منفعت اقتصادی حاصل از فعالیت‌های این مراکز نصیب زنان سرپرست خانوار می‌شود.

اخ‌الصنایع با بیان اینکه تولید پوشاک و خیاطی از جمله فعالیت‌های این مراکز در منطقه ۱۰ است، اظهار کرد: طبق قانون وزارت کار به این بانوان حقوق و بیمه تعلق می‌گیرد، همچنین علاوه بر حقوق، بسته‌های معیشتی برای آنها در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه ۱۰ گفت: تاکنون چهار مرکز کارآفرینی کوثر واقع در مجموعه شهربانو، بوستان خانواده، بوستان هفت‌چنار و خیابان شهید رنجبر در این منطقه ایجاد شده است و اولویت ارائه مهارت‌های آموزشی و دیگر خدمات یاد شده به بانوان سرپرست خانواده و بانوان بد سرپرست است البته در صورت فراهم بودن امکانات، زنان فاقد این چالش‌ها می‌توانند از خدمات این مراکز بهره ببرند.

گفتنی است، رویداد چهارشنبه‌های فرهنگی هفته گذشته در منطقه ۱۰ تهران رقم خورد که در آن علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران به همراهی مهدی اخ‌الصنایع شهردارو جمعی از مدیران ارشد منطقه از پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی این منطقه بازدید کردند.

انتهای پیام/