در منطقه ۷ برگزار شد؛ روز جهانی بدون خودرو در خیابان بهار شیراز
در منطقه ۷ برگزار شد؛ روز جهانی بدون خودرو در خیابان بهار شیراز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصرالله آبادیان درباره این مراسم گفت: روز جهانی بدون خودرو بیانگر یکی از سیاست های اصولی ما در منطقه۷ مبنی بر تلاش برای کاهش آلودگی هوا و توسعه فضاهای شهری با هدف نیاز کمتر مردم به استفاده از خودروهای شخصی و استفاده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصرالله آبادیان درباره این مراسم گفت: روز جهانی بدون خودرو بیانگر یکی از سیاست های اصولی ما در منطقه۷ مبنی بر تلاش برای کاهش آلودگی هوا و توسعه فضاهای شهری با هدف نیاز کمتر مردم به استفاده از خودروهای شخصی و استفاده از حمل و نقل های جایگزین است.

او افزود: در مراسمی که در خیابان بهار شیراز به مناسبت روز جهانی بدون خودرو برگزار شد، گروه های ورزشی  دوچرخه سوار و کارشناسانی از شرکت زیرو به همراه موتور و دوچرخه برقی حاضر شدند تا آموزش های لازم در زمینه استفاده کمتر از خودروی شخصی را به حاضران در مراسم بدهند.

او همچنین درباره حضور کودکان و نوجوانان گفت: حضور کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان این مملکت در این مراسم حضوری جدی تر و مهم تر بود و برای جذابیت بیشتر مراسم برای کودکان همزمان بازی های خلاقانه ای برای کودکان در حاشیه همایش تدارک دیده شده بود و  نمایش هایی از گروه های عروسک گردان هم ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین یک گروه رادیو و تلویزیونی به ارائه برنامه هایی شاد و مفرح برای کودکان پرداخت.

آبادیان درباره سایر برنامه های این مراسم گفت: از آنجا که ما به دنبال شهری بدون آلودگی و پاک هستیم در این مراسم آموزشگرانی در زمینه های مختلف از جمله اداره طرح و ترافیک منطقه به ارائه آموزش هایی در زمینه رانندگی درست و نیز نحوه صحیح استفاده از وسایل نقلیه پرداختند و اداره پسماند منطقه برنامه هایی برای آموزش شهروندان در جهت تفکیک پسماند و کاهش تولید زباله را اجرا کردند.

شهردار منطقه ۷ افزود: گروه هایی از کارشناسان ورزشی هم آموزش استفاده از وسایل و ابزارهای ورزشی نصب شده در شهر را ارائه کردند.

گفتنی است این مراسم با مشارکت کسبه و اهالی محله بهارشیراز و با مشارکت مهد کودک ها برای اجرای برنامه هایی برای کودکان فراهم شده است.

انتهای پیام/