گلایه شهردار اردکان به تقسیم ناعادلانه اعتبارات شهرستانی
گلایه شهردار اردکان به تقسیم ناعادلانه اعتبارات شهرستانی
شهردار اردکان با ابراز گلایه از تقسیم ناعادلانه اعتبارات شهرستانی، از مسئولان استان یزد خواست تا سرانه اعتبارات شهرستان‌ها را بر اساس عدالت توزیع کنند.

«اباذر غفوری» در شورای اداری شهرستان اردکان اظهار کرد: توزیع ناعادلانه اعتبارات در این استان به یک مشکل تبدیل شده و انتظار می‌رود به این روند رسیدگی شود.

وی به تخصیص نیافتن اعتبار به بازآفرینی شهری اردکان اشاره و بیان کرد: اعتبار بازآفرینی شهری در استان یزد تنها بین سه یا چهار شهرستان تقسیم شده و اعتبار بازآفرینی اردکان را به بهانه نداشتن طرح بافت فرسوده تخصیص نداده‌اند و این در حالی صورت گرفته که سال‌هاست طرح بافت فرسوده شهری اردکان مصوب شده است.

شهردار اردکان با بیان این که اردکان بیشترین آلودگی‌ها را از حیث هوا، آب‌ و خاک تجربه می‌کند، به تبصره یک ماده ۳۸ عوارض آلایندگی اشاره کرد و خواستار تسریع در پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری شد.

وی خواستار توجه مسئولان استان به بافت تاریخی و ارزشمند اردکان شد و در این باره نیز خاطرنشان کرد: جای خالی اعتبارات قابل‌توجه به بافت تاریخی اردکان قابل مشهود است و باید با افزایش توجه و اعتبار جان دوباره‌ای به منسجم‌ترین بافت تاریخی کشور داده شود.

شهردار اردکان در بخش پایانی صحبت‌های خود به بلاتکلیفی پرونده‌های اردکان در کمیسیون ماده پنج هم اشاره کرد و خواستار تسریع در برگزاری جلسات این کمیسیون در شهرستان اردکان شد.