جابجایی ۳۵۸ درخت در مسیر پروژه تقاطع جمهوری اسلامی
جابجایی ۳۵۸ درخت در مسیر پروژه تقاطع جمهوری اسلامی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی اظهار کرد: براساس بررسی کارشناسان دبیرخانه کمیسیون ماده ۷ و کارشناسان اداره باغات و بررسی‌های کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و همچنین با توجه به مکاتبه صورت گرفته از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری کرج، مجوز […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ علیرضا عاقلی اظهار کرد: براساس بررسی کارشناسان دبیرخانه کمیسیون ماده ۷ و کارشناسان اداره باغات و بررسی‌های کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج و همچنین با توجه به مکاتبه صورت گرفته از سوی معاونت فنی عمرانی شهرداری کرج، مجوز جابجایی ۳۵۸ درخت در مسیر پروژه تقاطع جمهوری اسلامی صادر شد.

وی افزود: از تعداد درختانی که در مسیر پروژه قرار دارند بیشترین تعداد درخت در مسیر جنوب به شمال و در مسیر احداث زیرگذر جنوب به شرق میدان است که ۱۱۱ اصله درخت در این مسیر جابجا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج بیان داشت: عمده درختانی که در این مسیر قرار دارند، درختان جوان و تازه کاشت است اما ۶ اصله درخت چنار که امکان جابجایی نداشته با مصوبه کمیسیون ماده ۷ قطع خواهد شد.

عاقلی همچنین درباره دومین مسیری که بیشترین درخت آن جابجا می‌شود، گفت: در ضلع جنوب غربی میدان و بلوار ماهان، ۶۹ اصله درخت قرار است جابجا شود.

وی با اشاره به تلاش سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج و مدیریت شهری برای حفظ درختان در این محدوده اظهار داشت: تمام تلاش این بود که با یک طراحی مناسب حداقل آسیب به درختان کهنسال داشته باشیم که فقط ۶ اصله درخت کهنسال در این مسیر قطع و جمع‌آوری خواهد شد.

عاقلی تأکید کرد: به دلیل حفظ درختان و سبزینه‌گی آنان مقرر شد درختانی که جابجا می‌شوند در همان پروژه کاشت مجدد شوند تا کمترین آسب به این درختان وارد شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج اضافه کرد: جابجایی درختان به صورت سنتی و زنجیر کردن و خالی کردن دور درختان انجام خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۱۳ آذرماه ۱۴۰۲