ثبت ۶ هزار مورد رفع مزاحمت و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز از ابتدای سال جاری
ثبت ۶ هزار مورد رفع مزاحمت و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز از ابتدای سال جاری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶ هزار مورد رفع مزاحمت و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز ثبت شده است. به گزارش شهریار، حسین آذرنیا با حضور در برنامه تلویزیونی «شهریمیز» از شبکه استانی سهند به مناسبت هفته پدافند غیر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶ هزار مورد رفع مزاحمت و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز ثبت شده است.

به گزارش شهریار، حسین آذرنیا با حضور در برنامه تلویزیونی «شهریمیز» از شبکه استانی سهند به مناسبت هفته پدافند غیر عامل با بیان اینکه ساختمان های ناایمن امنیت شهروندان را به مخاطره می اندازد گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶ هزار مورد رفع مزاحمت و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز ثبت شده است.

وی افزود: در مواقع بحرانی به ویژه بلایای طبیعی مانند زلزله تجربه ثابت کرده است که ساختمان های ناایمن نه تنها جان ساکنین شان بلکه جان شهروندان دیگر را به مخاطره می اندازند.

آذرنیا تصریح کرد: هدف از برخورد قانونی شهرداری تبریز با چنین ساخت و سازهایی، جلوگیری از وقوع جرمی است که جان شهروندان را تهدید می کند. 

وی با اشاره به این که تمام سیستم ها و نهادهای شهری و استانی مکلف هستند بر اساس طرح دفاع ملی عملکرد خود را تنظیم کنند، تاکید کرد: دستورالعمل ملی ساختمان به عنوان نقشه راه شهرسازی مطرح است و باید الزامات این قانون مورد توجه قرار گیرد تا شاهد احداث ساختمان ها با ایمنی استاندارد جهانی باشیم.

مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز اظهار کرد: متاسفانه در فضای مجازی ماموران شهردرای که با ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می کنند، مورد هجمه قرار می گیرند اما حقیقت این است که شهرداری در مقابل جان مردم و شهروندان مسئول است و مامورانی که با مخاطرات زیادی مثل درگیری با افراد غیرموجه مواجهند، تلاش می کنند تا با ساخته شدن ساختمان های ناایمن در تبریز مقابله شود.
 
آذرنیا همچنین ضمن اشاره به این که عمده مسیل های شهری تبریز در حوزه شهرداری منطقه ۹ قرار دارند و این مسیل ها به طور مرتب لایروبی شده و مورد بررسی قرار می گیرند، گفت: در غرب تبریز نیز با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم مسیل ها برخورد شده تا با مسدود شدن آن ها مخاطراتی مانند سیل و انباشت آب در هنگام بارندگی متوجه تبریز نشود.