توضیحات شهردار منطقه ۱۰ درباره کف بر شدن چند اصله درخت شهرک ارم
توضیحات شهردار منطقه ۱۰ درباره کف بر شدن چند اصله درخت شهرک ارم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۱۰ تبریز در رابطه با کف بر کردن چند اصله درخت کاج سیاه در شهرک ارم توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش شهریار، موسی زارعی درباره خبری که در برخی از رسانه ها در فضای مجازی مبنی بر خشک شدن چند اصله درخت در شهرک ارم جنب مسجد فاطمه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۱۰ تبریز در رابطه با کف بر کردن چند اصله درخت کاج سیاه در شهرک ارم توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهریار، موسی زارعی درباره خبری که در برخی از رسانه ها در فضای مجازی مبنی بر خشک شدن چند اصله درخت در شهرک ارم جنب مسجد فاطمه الزهرا منتشر شده است، گفت: خشک شدن درختان موضوعی یک روزه نیست که اتفاق می افتد بلکه روند خشکی طی مدت زمانی است که از سال ها قبل آغاز شده است.

زارعی افزود: درختان کاج سیاه در تبریز بیشتر از سه سال است که طبق تشخیص گیاه پزشک استان گرفتار آفت فوماژین یا ساپروفیت ( قارچ سیاه) هستند که بین پوست و تنه درخت دیده می شود هستند و باعث خشک شدن درختان می شوند.

وی ادامه داد: به همین منظور برای جلوگیری از خشک شدن و مرگ درختان کاج سیاه در سه مرحله  با کود های تقویتی npk و نیز از آفت کش و قارچ کش هایی از قبیل تیوفانات و الیت استفاده شد و آبیاری کامل نیز برای آنها انجام می شود.

زارعی در خصوص قطع دو اصله کاج بیمار با مجوز هئیت ارزیابی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز نیز تصریح کرد: آلودگی قارچی و جلوگیری از سرایت بیماری به دیگر درختان، دلیل قطع این درختان بوده است که سمپاشی و استفاده از محلول و داروهایی که می‌توانست فعالیت‌های این قارچ را محدود و متوقف کند در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه روش‌های یاد شده بر روی این درخت مؤثر واقع نشد و درخت به مرحله مرگ رسید.

شهردار منطقه ۱۰ در پایان سرحال نبودن گونه های نارون، اقاقیا و زبان گنجشک را به گرفتگی آوند و گرمای تابستان نسبت داد و تصریح کرد: اکثر قریب به اتفاق این درختان تنش های گرمایی را تحمل نمی کنند که مطمئناً با کاهش دما، تا چند روز آینده بهبود پیدا خواهند کرد.