تنها ۳ ماه از فرصت تعیین تکلیف آرای قلع باقی‌مانده است / تشکیل هزار پرونده در شهرداری قم
تنها ۳ ماه از فرصت تعیین تکلیف آرای قلع باقی‌مانده است / تشکیل هزار پرونده در شهرداری قم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، روح‌الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات شهروندان برای صدور حکم قلع در کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی شهر قم برای رفع مشکلات مردم تبصره‌ای به این حکم قلع ماده ۱۰۰ که قبل از سال ۱۴۰۰ صادرشده، تصویب کرده است. وی از […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

روح‌الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مشکلات شهروندان برای صدور حکم قلع در کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی شهر قم برای رفع مشکلات مردم تبصره‌ای به این حکم قلع ماده ۱۰۰ که قبل از سال ۱۴۰۰ صادرشده، تصویب کرده است.

وی از تبدیل حکم قلع به جریمه با ضریب دو خبر داد و افزود: طبق قانون باید این ضریب سه باشد، اما مجلس برای حل مشکلات مردم در این خصوص ضریب تبدیل حکم قلع به جریمه را نیز دو حساب کرده است و این مصوبه در سال آینده معتبر نخواهد بود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: تنها سه ماه از زمان اعتبار مصوبه تبدیل حکم قلع به جریمه ضریب ۲ باقی مانده است، این حکم تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۲ معتبر است و مصوبه دیگر تمدید نخواهد شد.

امرالهی از شهروندان درخواست کرد با مراجعه به شهرداری مناطق برای رفع مشکل قلع ساختمان و ملک خود اقدام کنند و ادامه داد: تا امروز بیش از هزار پرونده با موضوع تغییر حکم قلع به جریمه تشکیل‌شده در حالی که پیش‌بینی شهرداری بر بیش از ۱۰ هزار مورد بوده است.

وی گفت: مردم تشکیل پرونده و پیگیری کار خود را به ماه آخر نیندازند، زیرا ممکن است فرصت تأمین مالی جریمه یا رفع مشکلات قانونی ملک خود را نداشته باشند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم افزود: املاکی که حکم قلع آن به جریمه با ضریب ۲ تغییر می‌کند، قابلیت خریدوفروش و پیگیری رفع خلافی دارد و شهروندان می‌توانند سند ملک خود را نقل‌وانتقال دهند.