نمایشگاه «قیام ۲۹ بهمن در قاب هنر» برگزار می‌شود
نمایشگاه «قیام ۲۹ بهمن در قاب هنر» برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از برگزاری نمایشگاه خیابانی قیام ۲۹ بهمن تبریز در قاب تاریخ خبر داد. به گزارش شهریار، حسین باهر با اعلام این خبر افزود: این رویداد به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین قیام خونین مردم تبریز در سه نقطه از شهر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از برگزاری نمایشگاه خیابانی قیام ۲۹ بهمن تبریز در قاب تاریخ خبر داد.

به گزارش شهریار، حسین باهر با اعلام این خبر افزود: این رویداد به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین قیام خونین مردم تبریز در سه نقطه از شهر تبریز برگزار خواهد شد.

وی افزود: قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز، مقطع مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است و آغاز نهضت اربعین، برخواسته از خلاقیت انقلابی مردم تبریز بود که توانست آن را به تمام ایران تسری بخشد.

باهر اظهار کرد: ۲۹ بهمن خاطره ای فراموش نشدنی برای مردم تبریز است و ما به آن همواره افتخار خواهیم کرد.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در ادامه با اشاره به مکان های برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در سه نقطه از تبریز شامل مقابل مسجد قزلی، به عنوان “مکان رویداد” اصلی واقعه ۲۹ بهمن تبریز، مصلی اعظم امام خمینی (ره) تبریز و نیز پیاده راه میدان ساعت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این نمایشگاه طی روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در محل های یادشده برپا خواهد بود و محملی برای تداعی خاطرات پرافتخار روزهای انقلاب خواهد بود.

باهر همچنین با اشاره به جایگاه استاد فقید مجیددلدوزی در توجه عالمانه به جایگاه هنر در توجه به این رویداد اظهار داشت: ایشان هنرمندی پیشتاز بودند که در خلق آثاری ماندگار در حوزه گرافیک برای موضوع ۲۹ بهمن بسیار کوشیدند و اثری ماندگار به جای گذاشتند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز ادامه داد: این نمایشگاه همچنین تلاشی برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره و جایگاه این استاد فقید است.