تداوم پروژه سنگفرش صحن جنوبی مقبره الشعرا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال
تداوم پروژه سنگفرش صحن جنوبی مقبره الشعرا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار منطقه ۱۰ تبریز از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سنگفرش و کفسازی معابر صحن جنوبی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره الشعرا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد. به گزارش شهریار، موسی زارعی ضمن اعلام خبر فوق افزود: با هدف اجرای طرح های انسان محور در راستای اهداف عمرانی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار منطقه ۱۰ تبریز از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی سنگفرش و کفسازی معابر صحن جنوبی مجموعه تاریخی و فرهنگی مقبره الشعرا با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش شهریار، موسی زارعی ضمن اعلام خبر فوق افزود: با هدف اجرای طرح های انسان محور در راستای اهداف عمرانی مبنی بر بازپیرائی مکان‌های تاریخی و گردشگری، زیباسازی و رونق بخشیدن به مجموعه فرهنگی – تاریخی مقبره الشعرا، کفسازی صحن ورودی ضلع جنوبی این مجموعه با چهار هزارو ۵۰۰ متر مربع مساحت با استفاده از سنگ حکمی اسپراخون و همچنین ترکیبی از سنگ قرمز آذرشهر  و سنگ کوبیک در حال اجرا است.

وی در ادامه به سیاست‌های پیاده محور سازی منطقه تاریخی فرهنگی شهر اشاره داشت و افزود: این سنگفرش با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت ۸۰ درصدی توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه با شتاب پیش می رود.

زارعی سرعت بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه های در دست اجرا را یکی از مهمترین اولویت‌ها برشمرد و اظهار امیدواری کرد با اجرای شبانه روزی پروژه، طی روزهای آتی شاهد تکمیل و بهره برداری از سنگفرش ورودی صحن ورودی ضلع جنوبی مقبره الشعرا خواهیم بود.

مقبره الشعرای تبریز در بافت تاریخی سرخاب و در جوار امامزاده سید حمزه و موزه قاجار واقع شده و در طول هزار سال گذشته یادآور هویت دینی و تاریخی و ادبی مردم شریف، فرهنگ دوست و هنر پرور آذربایجان شرقی بوده است .