به دنبال عمران شهر هستیم / هزینه ۱۴ هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی اصفهان
به دنبال عمران شهر هستیم / هزینه ۱۴ هزار میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک آغاز هفته بسیج به بسیجیان و عموم مردم اظهار کرد: وظایف شهرداری را می‌توان به دو دسته نگهداشت شهر و توسعه و ارتقای شهر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک آغاز هفته بسیج به بسیجیان و عموم مردم اظهار کرد: وظایف شهرداری را می‌توان به دو دسته نگهداشت شهر و توسعه و ارتقای شهر تقسیم کرد.

وی افزود: شهر به عنوان موجود زنده و شهر پویا باید دائم در حال تغییر و تحول و رشد باشد و به اقتضای نیازهای جدید، فضاها و اماکن جدی نیاز دارد، بنابراین وظیفه ما صیانت و نگهداشت وضع موجود است و به اقتضای شرایط، توسعه و ارتقای شهر باید مورد توجه باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های توسعه شهر مبتنی بر اسناد بالادستی و طرح جامع شهری بر اساس مطالعات دقیق علمی است، ادامه داد: مبتنی بر طرح جامع، طرح تفصیلی تدوین و وارد جزئیات هر محله می‌شود و بر اساس طرح جامع شهری جزئیات شبکه معابر شهر را بررسی می‌کند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه شهرداری باید به اسناد بالادستی از جمله طرح‌های جامع و تفصیلی متعهد باشد، گفت: بخشی از ایده‌های این طرح‌ها توسط مدیران و کارشناسان شهری ارائه می‌شود و بخشی بنا بر پیشنهاد فرهیختگان، انجام مطالعات و پژوهش‌ها و بخش زیادی از طریق مسئله‌یابی از دل محلات با استفاده از نظرات مردم یا مراجعه آن‌ها به شهرداری برای طرح مطالبات یا تماس با سامانه ۱۳۷ است که بر اساس آن به این نتیجه می‌رسیم که شهروندان در چه نقاطی نیاز به فضای سبز، فضاهای جدید شهری و سایر امکانات دارند.

وی ادامه داد: وقتی به نیازهای شهر متأثر از طرح تفصیلی یا نظر نخبگان، مطالبات مردم پی می‌بریم، طرح‌های مربوطه را در قالب فراخوان اعلام می‌کنیم تا ایده‌های نخبگان حوزه طراحی شهری و معماری و مهندسی را دریافت کنیم.

پیش از این اعلام کرده بودم که به دنبال ایجاد روگذر و زیرگذر در شهر نیستیم که پس از این سخن، برخی افراد تلقی کرده بودند شهرداری و مدیریت شهری در این دوره با عمران و آبادانی شهر مخالف است، در حالی که ما به‌شدت دنبال عمران شهر هستیم

شهردار اصفهان تصریح کرد: سال جاری پنج فراخوان را در این رابطه اعلام کردیم که از طریق آن بسیاری از نخبگان ایده‌های خود را مطرح کردند؛ برندگان این مسابقات معماران بزرگ جهانی بودند و بر اساس طرح و ایده‌های آن‌ها پروژه‌ای در شهر اجرا شده است.

وی گفت: پیش از این اعلام کرده بودم که به دنبال ایجاد روگذر و زیرگذر در شهر نیستیم که پس از آن، برخی افراد تلقی کرده بودند شهرداری و مدیریت شهری در این دوره با عمران و آبادانی شهر مخالف است، در حالی که ما به شدت دنبال عمران شهر هستیم، اما اینکه مسیر عمران و آبادانی شهر از مسیرهای خاص به‌ویژه در حوزه ترافیک باشد، نیازمند بررسی است تا بهترین راهکار را برای باز کردن گره ترافیک پیدا کنیم.

قاسم‌زاده افزود: راه حل مسائل ترافیکی ایجاد معبر جدید یا احداث روگذر و زیرگذر نیست، همان‌طور که امروزه در دنیا راه حل های چندجانبه را برای حل این مسائل اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به بودجه عمرانی شهر، اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان نسبت بودجه جاری به عمرانی شهرداری ۳۰ به ۷۰ است؛ یعنی ۷۰ درصد بودجه شهرداری مربوط به بخش عمرانی است و به روایت دیگر ۱۴ هزار میلیارد تومان از بودجه حدود ۲۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان در بخش عمران هزینه می‌شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: از مجموع ۷۰ درصد بودجه عمرانی ۶۴ درصد مربوط به اجرای طرح‌هایی است که منجر به بهبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل و بهبود شرایط ترافیکی شهر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ابرپروژه‌هایی همچون رینگ چهارم به‌طول ۷۸ کیلومتر در حال احداث است که بیش از ۴۰ کیلومتر آن در محدوده شهر اصفهان قرار دارد و با قوت در حال اجرا است؛ اجرای این پروژه در بهبود ترافیک شهر تأثیر بسزایی دارد.