در روستاها بودجه فرهنگی وجود ندارد
در روستاها بودجه فرهنگی وجود ندارد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در راستای توسعه و ترویج آموزه‌ها و نهادینه کردن شعائر دینی در جامعه تأسیس شد که با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون مستقر و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در راستای توسعه و ترویج آموزه‌ها و نهادینه کردن شعائر دینی در جامعه تأسیس شد که با بهره‌گیری از ظرفیت روحانیون مستقر و مبلغان اعزامی نقش مهمی در آگاهی‌بخشی دینی به آحاد جامعه ایفا کند.

وی افزود: این نهاد یکی از اثرگذارترین نهادهای فرهنگی در نهادینه‌کردن آموزه‌های دینی است، لذا با توجه به اینکه شاکله و اساس کار اداره کل تبلیغات اسلامی انجام امور فرهنگی است، باید خدمات فرهنگی که به شهرها و روستاها توسط این اداره کل ارائه می‌شود، برای مردم شفاف‌سازی شود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهرداری‌ها بخشی از بودجه را صرف امور فرهنگی شهرها می‌کنند اما در روستاها چنین بودجه‌هایی وجود ندارد، برنامه سازمان تبلیغات چیست؟

وی با اشاره به اینکه اگر اقدامات فرهنگی در روستاها انجام شود که بار مالی داشته باشد، بر عهده اداره‌کل تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان است، ادامه داد: تعهدات شورا در راستای اهدافی که سازمان دارد انجام می‌شود تا از ظرفیت شوراها برای انجام فعالیت‌های فرهنگی استفاده شود.

سلیمانی تصریح کرد: یکی از دلایل مهاجرت روستاییان به شهرها، ضعف مسائل فرهنگی است، لذا باید تعامل مناسبی بین دو دستگاه صورت گیرد که بار مالی و حقوقی بر دوش هیچ‌کدام از طرفین نباشد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: هیئت امنای امامزادگان موروثی شده است و آن‌ها گاهی همکاری لازم با مردم و مسئولان را ندارند، لذا پیشنهاد می‌شود که هیئت‌های امنا بیش از دو دوره نتوانند انتخاب شوند.

وی اظهار کرد: برای روستاییان و عشایر با ارائه آموزش‌های لازم می‌توان از نیروهای بومی به عنوان مبلغان دینی استفاده کرد؛ همچنین استفاده از نماینده شوراهای اسلامی و بانوان در شورای هیئت‌های مذهبی شهرها و شهرستان‌ها، تأمین منابع لازم جهت اجرای اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها از طریق طرح موضوع در شورای فرهنگ عمومی استان و لزوم حضور نماینده اداره‌کل تبلیغات اسلامی در کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان را پیشنهاد می‌کنم.