بهترین صاحب‌نظر در حل مشکلات محله‌ای مردم هستند
بهترین صاحب‌نظر در حل مشکلات محله‌ای مردم هستند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، اعضای شورای شهر تهران طی سخنانی با تقدیر از اجرای طرح «من شهردارم»، بر ضرورت مشارکت فعال شهروندان در تصمیم گیری‌های کلان مدیریت شهری تاکید کردند و در اولویت قراردادن اجرای پروژه‌های محله‌ای را طبق نظر مردم و ساکنین آن محله و منطقه خواستار شدند. […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، اعضای شورای شهر تهران طی سخنانی با تقدیر از اجرای طرح «من شهردارم»، بر ضرورت مشارکت فعال شهروندان در تصمیم گیری‌های کلان مدیریت شهری تاکید کردند و در اولویت قراردادن اجرای پروژه‌های محله‌ای را طبق نظر مردم و ساکنین آن محله و منطقه خواستار شدند.

سروری: «من شهردارم» وعده مدیریت شهری را برای کسب رضایت مردم محقق می‌کند

پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، ضمن اظهار خرسندی از اجرای طرح «من شهردارم» گفت: اکنون شاهد اجرای طرحی در پایتخت هستیم که به نوعی مشارکت مردم را در اداره شهر به ظهور و بروز رسانده است. در طرح «من شهردارم»، مردم اولویت‌های محله و منطقه خود را اعلام می‌کنند و شهرداری بر اساس نظرات شهروندان بودجه‌ریزی خود را انجام می‌دهد. با این اقدام به طور عملی می‌توان گفت شهر توسط مردم اداره می‌شود.

تشخیص مردم در انتخاب پروژه های محله ای «من شهردارم» مفید و کارساز است

وی افزود: اینکه در دومین دوره «طرح من شهردارم»، شاهد استقبال گسترده‌تر شهروندان هستیم نشان‌دهنده این است که مردم از هر طرحی که آنها را در تصمیم‌‎سازی‌ها و اداره شهر مشارکت دهد، استقبال می‌کنند؛ به طوریکه تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند و این رقم بالاتر نیز خواهد رفت.

سروری ضمن ابراز امیدواری از اینکه در تمام امور بتوان مشارکت مردمی را جلب کرد، یادآور شد: شورای شهر با طرح رصد در حیطه نخبه‌گرایی و شهرداری با اجرای طرح «من شهردارم» برای جلب مشارکت عموم مردم اقدام بزرگی را انجام دادند. مدیریت شهری با اجرای این ۲ طرح نشان داد به وعده خود در خصوص کسب رضایت مردم در اداره شهر عمل کرده است.

پیرهادی: مشارکت واقعی مردم، اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با اشاره به اجرای طرح «من شهردارم» اظهار کرد: هر اقدامی که مشارکت واقعی مردم را به دنبال داشته باشد قطعا می‌تواند به اعتماد عمومی منجر شود و مشارکت مردم می‌تواند کارها را با اولویتی که خودشان در نظر دارند، بهتر به سر انجام برساند.

تشخیص مردم در انتخاب پروژه های محله ای «من شهردارم» مفید و کارساز است

وی افزود: در اجرای طرح «من شهردارم» در صورتی که برای دریافت نظر واقعی آحاد شهروندان و اقشار مختلف تلاش شود، شاهد افزایش رضایتمندی عمومی نیز خواهیم بود و از این منظر «من شهردارم» می‌تواند طرح خوبی باشد.

آقامیری: بهترین صاحب‌نظر در حل مشکلات محله‌ای مردم هستند

حجت‌الاسلام سیدمحمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا نیز به خبرنگار شهر گفت: این طرح به نوعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایده و فکری که برای محله و منطقه سکونت خود دارند، است. اینکه اصرار داریم هر فرد محدوده محله خود را در سامانه انتخاب و ثبت نظر کند به این دلیل است که معمولاً مردم آشنایی بهتر و شناخت دقیق‌‎تری نسبت به مسائل و مشکلات محله خود دارند؛ لذا می‌توانند بهتر درک کنند و راه‌حل‌هایی نیز برای رفع آن ارائه دهند.

وی با اعلام اینکه پروژه‌هایی نیز در پیشنهادهای طرح «من شهردارم» محلات قرار گرفته که مردم آن محله در قضاوت و تصمیم‌گیری در این خصوص که آیا اجرای آن پروژه‌ها می‌تواند گشایشی در محله ایجاد کند، می‌توانند صاحب نظر باشند، یادآور شد: به دلیل گستردگی شهر تهران، کارشناسان نمی‌توانند در تمام نقاط شهر نظرات صحیحی ارائه دهند؛ حتی بعضاً پروژه‌هایی اجرا شده که به دلیل فقدان دریافت نظرات مردم، نارضایتی آنان را به دنبال داشته است. بنابراین در طرح «من شهردارم» مردم باید تشخیص دهند که این پروژه‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات محله را رفع کند یا خیر؟!

تشخیص مردم در انتخاب پروژه های محله ای «من شهردارم» مفید و کارساز است

به گفته آقامیری، در این طرح هر فرد می‌تواند شهردار محله خود باشد و با دید مثبت در خصوص محل زندگی خود اظهارنظر مثبت داشته باشد و در همین راستا به بدنه فعال و فنی شهرداری تهران نیز کمک کند.

علوی: دریافت نظرات شهروندان در اداره بهتر شهر، منطقه و محله بهترین اقدام است

همچنین سید احمد علوی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه طبیعتاً امروز اداره شهر بدون مشارکت دادن مردم ممکن نیست، اظهار کرد: امروزه هم سطح نیازهای شهر گسترده شده و هم هزینه‌های اداره شهر به لحاظ نیروی انسانی و سایر هزینه‌ها افزایش یافته است؛ بنابراین تنها راه مدیریت شهری این است که مردم را در اداره امور شهر دخیل کند.

وی اضافه کرد: طرح «من شهردارم» یکی از این روش‌ها است که همکاران ما در شهرداری تهران در حال اجرای آن هستند و نظر مردم را در اداره بهتر شهر، منطقه و محله آنان دریافت می‌کنند.

تشخیص مردم در انتخاب پروژه های محله ای «من شهردارم» مفید و کارساز است

علوی تأکید کرد: این طرح باید به گونه‌ای اجرا شود که مردم احساس کنند در موضوعات اساسی محله و منطقه خود نقش دارند. هرچه حس دغدغه‌مندی را در مردم بیشتر ایجاد کنیم وضعیت شهرمان نیز بهتر خواهد بود.

گفتنی است شهروندان می‌توانند از طریق آدرس Tehran.ir وارد سامانه «من شهردارم» شوند و منطقه و محله محل سکونت خود را انتخاب کرده و پس از ملاحظه فهرست طرح‌ها، رأی خود را به ثبت برسانند.

شهروندان تهرانی همچنین می‌توانند برای ثبت رأی در نظرسنجی پروژه‌های دومین دوره طرح «من شهردارم» به آدرس https://manshahrdaram.tehran.ir/Home/ProjectSurvey  مراجعه کنند.

انتهای پیام/