برپایی نمایشگاه «شهربانوی زندگی» در راستای الگوسازی مناسب برای زنان
برپایی نمایشگاه «شهربانوی زندگی» در راستای الگوسازی مناسب برای زنان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، فرزانه کلاهدوزان با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه بانوان در کشور اظهار کرد: اگر به خصوصیت بانوان توجه داشته باشیم می‌توانیم به الگوی سوم زن که زن تراز انقلاب اسلامی است برسیم و در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، فرزانه کلاهدوزان با تأکید بر لزوم توجه به جایگاه بانوان در کشور اظهار کرد: اگر به خصوصیت بانوان توجه داشته باشیم می‌توانیم به الگوی سوم زن که زن تراز انقلاب اسلامی است برسیم و در این مسیر بانوان را حرکت و رشد دهیم.

وی افزود: باید به نقش مؤثر زنان و اهمیت آن در جامعه توجه شود و با تبیین و معرفی مناسب این نقش‌ها در جامعه، از ظرفیت آنها در رفع بحران هویتی که امروز میان دختران نوجوان و جوان رخنه کرده است، استفاده کرد.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه زنان توانسته‌اند در کنار توجه به ارزش‌ها و فضائل، نقش‌های مختلف خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: زنان فرهیخته با تلاش خود فصل مشترک زندگی، خانواده و اجتماع را به خوبی طی کرده‌اند و این تلاش و نقش می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای احیای هویت زن موفق ایرانی باشد.

کلاهدوزان با اشاره به الگوی سوم زن بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «نگاه انقلاب به زن و مرد، نگاه انسان است و میان آنها هیچ تفاوتی نیست.»، زنان مسلمان ایران نشان دادند که الگوی زن نه شرقی و نه غربی هستند و تاریخ جدیدی را پیش روی زنان جهان گشودند. آنها ثابت کردند که می‌توان عفیف بود و در عرصه سیاسی و اجتماعی سنگرسازی کرد.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی تمام عیار برای تمام بانوان دانست و گفت: ابعاد اجتماعی زندگی ایشان کمتر مورد توجه قرار گرفته که این ابعاد نیز باید همچون سایر ویژگی‌های ایشان در جامعه جاری شود.

رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه زنان و خانواده پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم که برگرفته از نگاه ویژه به جایگاه زنان است، گفت: در همین راستا دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان برای نخستین بار اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه خانواده، بانوان و جوانان کرده است، در واقع نگاه ویژه مدیریت شهری به حوزه بانوان نیز سبب شده که ساختار جدیدی برای رسیدن به اتفاقات بهتر شکل بگیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای هفته گرامیداشت مقام زن و مادر گفت: نزدیک به دو ماه است سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با تشکیل جلسات مختلف و اتاق‌های فکر با کمک صاحبان اندیشه برای برگزاری با کیفیت رویدادهای هفته زن برنامه‌ریزی می‌کند.

کلاهدوزان ادامه داد: برنامه‌هایی نیز در همین راستا تدارک دیده شده که از جمله آن برپایی نمایشگاه «شهربانوی زندگی» با تاکید بر الگوی سوم زن شامل توسعه فردی و خانوادگی و اجتماعی بانوان است، ارائه خدمات و تولیدات بانوان از اهداف این نمایشگاه است که در ساعات صبح برای بازدید بانوان و عصر برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه اتوبوس‌هایی نیز برای انتقال بانوان به محل نمایشگاه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص ارائه خدمات تفریحی با تخفیف ویژه بانوان و خانواده آنان اظهار کرد: در صد و چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه ارائه خدمات تخفیفی ویژه هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن بررسی شد که با رأی مثبت اعضا به تصویب رسید، براین اساس از نهم تا پانزدهم دی ماه خدمات مجموعه‌های گردشگری، تفریحی و ابرسازه‌های تفریحی شهر برای بانوان با تخفیف ۷۰ درصدی و برای سایر همراهان شامل همسر و فرزندان آنان با تخفیف ۵۰ درصدی ارائه خواهد شد، البته این لایحه تنها بخشی از برنامه‌هایی است که در مدیریت شهری برای گرامیداشت مقام زن تدارک دیده شده است.

رئیس کمیسیون بانوان، خانواده و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: نشان دادن نقش زنان فرهیخته و موفقیت‌های آنها در جامعه و برگزاری رویدادهای ویژه آنان در بازسازی هویت اصلی زنان مؤثر است، این برنامه‌ها نیز می‌تواند الگوسازی مناسبی برای دختران نوجوان و جوان امروز باشد، زیرا زنان در کنار ایفای نقش مادری، نقش اجتماعی خود را در کنار تمام سختی‌ها و محدودیت‌ها به خوبی ایفا کرده‌اند و بسیار موفق بوده‌اند.