انتظار ۳۰ ساله مردم بن برای تکمیل خط فاضلاب
انتظار ۳۰ ساله مردم بن برای تکمیل خط فاضلاب

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _ دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مالکیت زمین گرداب بن مربوط به کشاورزان منطقه است لذا پیشنهاد می‌شود واگذاری مالکیت گرداب بن به شهرداری شهر بن برای جلبک‌زدایی و حذف گیاهان مهاجم گرداب در دستور […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود بهارلویی امروز _ دوشنبه بیست‌وچهارم بهمن _ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: مالکیت زمین گرداب بن مربوط به کشاورزان منطقه است لذا پیشنهاد می‌شود واگذاری مالکیت گرداب بن به شهرداری شهر بن برای جلبک‌زدایی و حذف گیاهان مهاجم گرداب در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: به‌منظور ساخت مهمانسرا برای مسافران و گردشگران منطقه و توسعه گردشگری و اشتغال‌زایی در شهر بن انتظار می‌رود اداره کل راه‌وشهرسازی زمینی را به شهرداری بن واگذار کند.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: انتظار می‌رود چند هکتار زمین واگذار شده در شهر یان‌چشمه از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال‌وبختیاری برای طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر تحویل شود تا مشکل مسکن مردم این شهر نیز رفع شود.

وی با اشاره با بالا بودن آمار تردد خودروها از بلوار شهید دریاقلی سورانی یان‌چشمه به دلیل نبود کمربندی، گفت: انتظار می‌رود جهت ترمیم آسفالت این مسیر به شهرداری یان‌چشمه مساعدت صورت گیرد و کمربندی سریع‌تر احداث شود.

بهارلویی تسریع در احداث جاده چهارخطه بن _ داران، زیرسازی سه‌راهی بارده _ تومانک و ترمیم و احداث جاده یان‌چشمه _ حیدری، جاده بن _ دشتی، جاده بارده _ کرسنک _ ورعبدالله را مورد تاکید قرار داد و از مسئولان تقاضای پیگیری موارد مطرح شده را خواستار شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه دکل مخابراتی در این شهرستان تجهیز و نصب شده اما راه‌اندازی نشده است، در حال حاضر مشکل آنتن‌دهی موبایل در بیشتر مناطق این شهرستان برای مردم و گردشگران وجود دارد و رسیدگی به این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان بن در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با تاکید بر کمبود مراکز بهداشتی و درمانی در بعضی مناطق شهرستان بن افزود: احداث خانه بهداشت بارده، تکمیل پایگاه اورژانس یان‌چشمه و آزمایشگاه مرکزی در شهرستان بن جزو مطالبات مردم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش برای جبران خسارت‌های ناشی از این سیل به راه‌های روستایی و تأسیسات زیربنایی همچون جاده‌ها، پل‌ها، کانال‌های کشاورزی و مسیل‌ها از مهم‌ترین خواسته‌های مردم به‌شمار می‌رود، اضافه کرد: پرداخت تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه به خسارت‌دیدگان سیل اخیر در نقاط مختلف شهری و روستایی چهارمحال‌وبختیاری باید مورد توجه مسئولان و متولیان امر باشد.

بهارلویی با تاکید بر پیگیری آسفالت معابر گرداب مجموعه گردشگری بن، احداث ساختمان مدیریت بحران چهارراه بن داران، آسفالت جاده یان‌چشمه _ آزادگان و پیگیری دهکده توریستی آلان یان‌چشمه، تصریح کرد: مردم شهرستان بن بیش از ۳۰ سال است چشم انتظار تکمیل خط فاضلاب هستند که امیدواریم با درایت مسئولان مربوطه هر چه زودتر این اقدام انجام شود.