زنان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها بوده‌اند
زنان پشتوانه نظام جمهوری اسلامی در تمام بحران‌ها بوده‌اند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در نطق میان‌دستور صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هر سال بهمن، یادآور رشادت‌های پرشکوه انقلاب اسلامی است و بزرگداشت دهه فجر یاد این ایام را نمایان می‌کند و سال جاری ایام‌الله دهه فجر مصادف با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان امروز _یکشنبه پانزدهم بهمن_ در نطق میان‌دستور صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: هر سال بهمن، یادآور رشادت‌های پرشکوه انقلاب اسلامی است و بزرگداشت دهه فجر یاد این ایام را نمایان می‌کند و سال جاری ایام‌الله دهه فجر مصادف با مبعث پیامبر اکرم (ص) است که جای تبریک مضاعف دارد.

وی افزود: پیام مبعث خروج انسان از ظلمت و حرکت به سوی نور و بزرگترین رهاورد آن قرآن کریم است، مبعث امید انسان به فردایی روشن و روز شکست اهریمن و جهانی شدن دین اسلام است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این روز پیامبر اکرم (ص) به مقام نبوت مبعوث شدند و این روز نقطه عطف تاریخ اسلام است، گفت: بعثت یعنی برانگیختگی و این برانگیختگی پیامبر به برانگیختگی انسان‌ها منتهی شده و آن‌ها را به حرکت وادار می‌کند، فطرت خفته آن‌ها را بیدار و انسان و جامعه را به حرکت درمی‌آورد؛ این الگوی برانگیختگی، الگویی برای همه آزادگان است و معمار انقلاب با ابتکار خود به جهان نشان داد که اسلام یک دین جامع است.

وی اظهار کرد: ابعاد اجتماعی و سیاسی دین اسلام توسط امام راحل احیا شد و نظامی را به‌وجود آورد که در آن ارکان مردم سالاری دینی و مشارکت راهبرد بوده است و با این راهبرد تعیین سرنوشت مردم به دست خود آن‌ها بوده و هست.

کلاهدوزان بیان کرد: به گفته رهبر انقلاب حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که این ملت می‌تواند همچون زره پولادین به وسیله آن انقلاب را در مقابل دشمنان نگه دارد.

وی تصریح کرد: انتخابات نشان‌دهنده حضور مردم در صحنه است، یعنی نظام جمهوری اسلامی پشتوانه‌ای مردمی دارد و این پشتوانه در اقتدار نظام مؤثر است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مطالعه تاریخ انقلاب نشان می‌دهد که بیشترین پشتوانه نظام در هر بحران حضور مردم به‌ویژه زنان بوده است و در ظهور و بروز انقلاب و استمرار آن، امام و رهبری نقش اجتماعی و ویژه‌ای را برای زنان قائل شده‌اند.

وی با بیان اینکه اینجا به نقش زنان در انقلاب و نقش انقلاب از تعریف جدیدی که از زن مسلمان به جهان ارائه کرده است، باید پرداخت که رهبر انقلاب آن را به عنوان الگوی سوم زن تعبیر کردند، افزود: زن در تفکر غرب از هر قیدی رها است و در این تفکر نشانه‌هایی از سقوط را در تمام جهان می‌بینیم، اما روایتی که جمهوری اسلامی از نقش زن احیا کرد، زن تراز انقلاب اسلامی است که اصالت انسانی آن بر جنسیت آن غالب است.

کلاهدوزان اظهار کرد: امام خمینی (ره) با توجه به نگرش اسلام به موضوع زن که نگاه جنبشی به محور خانواده و جامعه است، نگاهی ویژه را خلق کردند؛ در اسلام زن محور حدیث کساء است و در واقع در حدیث کساء محور بانوان هستند و با این نگرش امام اعلام کردند که بانوان در تظاهرات علیه رژیم ستم‌شاهی شرکت کنند، البته با مخالفت‌ها روبه‌رو شدند، اما پای نظر خود ایستادند.

وی تصریح کرد: در روایت جمهوری اسلامی زنان مسلمان با حجاب در همه عرصه‌ها حضوری عفیفانه دارند، اما گاهی برای دختران نوجوان این موارد درست تبیین نشده است که امیدواریم در انتخابات پیش‌رو زنان پیشرو باشند و با حضور خود نقششان را نشان دهند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان درباره لایحه حمایت از احداث ساختمان‌های سازگار با محیط زیست گفت: با توجه به اینکه لایحه مذکور در جلسات کارشناسی بسیاری بررسی شده و شورای پنجم ضوابط استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان‌ها را تصویب کرده است، سوال اینجاست که آیا این مصوبه در معاونت شهرسازی در حال اجراست یا خیر که در این زمینه پیگیری کرده‌ایم و هنوز به نتیجه نرسیدیم.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در میز خدمت محله جروکان حضور پیدا کردم، گفت: این محله از محلات قدیمی و اصیل و زیبای اصفهان است که ظرفیت‌های زیادی برای گردشگری دارد، اما یکی از مشکلات آن بلاتکلیفی از نظر خطوط مرزی و حریم است.

کلاهدوزان ادامه داد: در این محله، چند خانه در محدوده خمینی‌شهر و بخش دیگری از محله در محدوده شهری اصفهان قرار دارد که در همان جلسه طی تماس با فرماندار مقرر شد با همکاری معاونت شهرسازی برای حل این مسئله راهکاری ارائه شود؛ در این راستا جلسات کارشناسی دوطرفه دقیق باید برگزار شود و امیدواریم این اقدام پیگیری و مشکل مردم منطقه رفع شود.