مسائل زیست‌محیطی شهروندان به نشاط اجتماعی آسیب وارد می‌کند
مسائل زیست‌محیطی شهروندان به نشاط اجتماعی آسیب وارد می‌کند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان در چهارمین برنامه «شورای نو» که با محوریت «اهمیت نشاط اجتماعی در شهر زندگی» در جمع نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: اولویت شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ حل معضل آلودگی هوا و رفع مسائل زیست‌محیطی این شهر است تا به افزایش نشاط اجتماعی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرزانه کلاهدوزان در چهارمین برنامه «شورای نو» که با محوریت «اهمیت نشاط اجتماعی در شهر زندگی» در جمع نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: اولویت شهرداری اصفهان تا سال ۱۴۱۰ حل معضل آلودگی هوا و رفع مسائل زیست‌محیطی این شهر است تا به افزایش نشاط اجتماعی کمک کند.

وی افزود: یکی از اقدام‌های مدیریت شهری اصفهان در این دوره برای کاهش معضل آلودگی هوای این شهر، توسعه حمل و نقل عمومی بوده و شورای شهر اصفهان بیشترین بودجه را برای توسعه و استفاده از حمل و نقل عمومی مصوب کرده است.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه آلودگی هوا معضل جدی شهر اصفهان است، تصریح کرد: آلودگی هوا عوامل متعددی دارد و همه افراد جامعه در ایجاد آلودگی هوا نقش دارند.

وی با بیان اینکه توسعه عمودی به شهر آسیب جدی وارد می‌کند، گفت: رویکرد ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، جلوگیری از توسعه عمودی شهر و تراکم فروشی است.

کلاهدوزان افزود: مهاجرپذیری شهر اصفهان سبب شده تا این شهر با مسائلی دچار شود ولی اعضای شورای اسلامی شهر برای صیانت از شهر، سیاست‌هایی را اتخاذ کرده تا از توسعه افقی و عمودی شهر جلوگیری شود.

وی گفت: برای نشاط اجتماعی باید در خانواده، مدرسه، دانشگاه و محل کار افراد ورود کرد.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه خانواده محوری و محله محوری از سیاست‌های شورای ششم شهر اصفهان است، بیان داشت: یکی از چالش‌های اصفهان، فردگرایی است و محله محوری می‌تواند روحیه فرد گرایی را کاهش می‌دهد و فرهنگسراهای شهرداری با برنامه‌های نرم افزاری نقش مهمی در محله محوری ایفا کرده‌اند.

وی گفت: اصفهان یک شهر خلاق است و باید از این ظرفیت برای رفع مشکلات و حل مسائل اصفهان کمک گرفت.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بر پایه تحقیق انجام شده در تهران، یک خانواده پایدار و سالم و با نشاط در گرو داشتن نشاط مادر و یا زن خانواده، اقتدار مرد خانواده و تأمین کرامت نفس فرزندان است.