برخی سودجویان برای اهداف سیاسی خود عملکرد مدیریت شهری را زیر سوال می‌برند
برخی سودجویان برای اهداف سیاسی خود عملکرد مدیریت شهری را زیر سوال می‌برند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در نطق میان دستور صدونوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک اعیاد ماه رجب اظهار کرد: مدتی است در مجموعه‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی تعداد محدودی با ارتباطات و امکاناتی که دارند، فضاسازی را علیه مدیریت شهری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در نطق میان دستور صدونوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تبریک اعیاد ماه رجب اظهار کرد: مدتی است در مجموعه‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی تعداد محدودی با ارتباطات و امکاناتی که دارند، فضاسازی را علیه مدیریت شهری در جهات مختلف ایجاد می‌کنند که امیدواریم سعی و تلاش آن‌ها در جهت رضای خدا باشد! اما بد نیست برای اینکه مردم در جریان باشند مواردی را عرض کنیم.

وی افزود: در دوره‌های مختلف مدیریت شهری حضور داشتیم و حجم و اندازه کارها و اولویت آن‌ها را دیده‌ایم و می‌توانیم به صورت مختصر قضاوتی داشته باشیم؛ در حال حاضر در شهر اصفهان پروژه‌های سنگین فنی و مالی در حال اجرا است، اما به این دلیل که این پروژه‌ها از چشم مردم دور و پنهان است، تصور می‌شود که در سطح شهر کاری صورت نمی‌گیرد، از این‌رو به بعضی از این پروژه‌ها اشاره کنیم تا مردم بدانند کاری که انجام می‌شود، قابل قبول است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به حلقه حفاظتی شهر بیان کرد: این پروژه اهمیت زیادی برای شهر اصفهان دارد، به لحاظ فنی و ریالی، مبلغ این پروژه از بودجه عمرانی استان بالاتر بوده و جالب اینجاست که بخش زیادی از این حلقه خارج شهر اصفهان است و در آنجا اقدامی صورت نگرفته و حتی در بعضی نقاط ممانعت هم می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه مترو بیان کرد: بودجه سال جاری این پروژه و رقم‌هایی که تاکنون تخصیص داده شده، از بودجه عمرانی استان بالاتر است، به‌طوری که پیشنهاد ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سال آتی قطار شهری داده بودند که این مبلغ در حال حاضر از بودجه یک شهرداری مرکز استان بیشتر است، یعنی شهرداری‌های برخی از مراکز استان‌ها، بودجه حتی ۸ هزار میلیارد تومانی هم ندارند.

قربانی با بیان اینکه هنوز در ارتباط با تکمیل خط نخست متروی اصفهان در حال بودجه‌گذاری و هزینه هستیم و برای خط دوم نیز که زیر زمین در حال فعالیت است، بودجه لحاظ و اقدامات انجام می‌شود، افزود: هشت ایستگاه در خط دوم قرار دارد که تعدادی از این ایستگاه‌ها هر کدام یک ابرپروژه است.

اقداماتی که هم‌اکنون در حال انجام است، هر کدام با ۱۰ پروژه کوچکی که ممکن است از آن نام برده شود، برابری دارد

وی خاطرنشان کرد: زیر میدان امام علی (ع) که ترافیک و زندگی در بالای آن جریان دارد و زیر شمع‌هایی که پایه‌های زیرگذر این میدان را نگه داشته است، کارگران و مهندسان در حال زدن ستون هستند و این یک کار بسیار پیچیده با دانش فنی بالاست، اما زیر زمین است و دیده نمی‌شود.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ایستگاه فلسطین نیز شرایط به همین منوال است و ۳۰ دستگاه اتوبوس می‌تواند در این ایستگاه زیر زمین پارک کنند، در حالی که شهروندان هم‌اکنون با خودرو در حال عبور از بالای این پروژه هستند، اما حتی یک سانتی‌متر خاک هم به بالای پروژه منتقل نشده است؛ در میدان امام حسین (ع) و ایستگاه شاهد نیز چنین شرایطی وجود دارد و پروژه بزرگی در حال احداث است.

وی گفت: اقداماتی که هم‌اکنون در حال انجام است، هر کدام با ۱۰ پروژه کوچکی که ممکن است از آن نام برده شود، برابری دارد یا حتی گسترده‌تر است، در همین راستا پروژه پل صاحب روضات در دل شب در حال انجام است و در روز جریان ترافیک در بزرگراه شهید خرازی برقرار است؛ این پروژه بسیار پرخطر است، اما مدیریت شهری در حال انجام آن است.

وی اظهار کرد: درخواست می‌کنم شهرداری نسبت به معرفی این پروژه‌ها، مستندسازی و حتی برنامه بازدید برای مردم اقدام کند، زیرا به‌طور طبیعی وقتی پروژه‌ها زیر زمین است، کسی از آن‌ها خبر نداشته باشد، اما حیف است که مردم بی‌اطلاع باشند و سودجویان از این فضا برای اهداف سیاسی خود بهره‌برداری کنند.