افزایش اعتبارات فرسایش خاک در دستور کار قرار گیرد
افزایش اعتبارات فرسایش خاک در دستور کار قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _پنجشنبه بیستم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بهره‌برداری از مجتمع دامپروری دشت زرین و افزایش اعتبارات برای جلوگیری از فرسایش خاک در شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار قرار گیرد. وی تصریح کرد: با توجه به سیل اخیر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _پنجشنبه بیستم بهمن_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بهره‌برداری از مجتمع دامپروری دشت زرین و افزایش اعتبارات برای جلوگیری از فرسایش خاک در شهرستان کوهرنگ باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به سیل اخیر در شهرستان کوهرنگ خسارات زیادی به باغات و کشاورزی‌ها وارد شده است که باید سریع‌تر جبران شود تا امرار معاش مردم این منطقه با مشکل مواجه نشود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: لازم است مشکل اراضی دشت زرین، بخش مرکزی و تخصیص آب به این اراضی مرتفع شود و برای توزیع عادلانه نهاده‌های دامی در شهرستان کوهرنگ نظارت‌ها تشدید شود.

وی تاکید کرد: رفع مشکل انتقال آب طرح باغ سیاوش‌آباد، باغ الکی و دزک‌علیا بخش صمصامی در شهرستان کوهرنگ از طریق بانک زمین ضروری است.

عسگری‌حسنوند ادامه داد: برای رفع نواقص طرح‌های کشاورزی گَزِستان، مَوَرز و مازه‌سوخته در بخش بازفت، طرح میان‌رودان بخش مرکزی شهرستان کوهرنگ و انتقال آب طرح بیدامین بیرگان باید چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به شناخت نداشتن شهروندان از تشکل‌های مردم‌نهاد، گفت: در مواردی تشکل‌های مردم‌نهاد با تشکل‌های احزاب سیاسی اشتباه گرفته می‌شود، لذا نخستین گام در گسترش این موضوع مهم، آموزش است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ارتباط با بدنه فعال اجتماعی را موضوعی مهم دانست و افزود: دیدار مدیران با شوراهای اسلامی منجر به تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق بین مردم و مسئولان می‌شود.

وی گفت: در سیل اخیر زندگی عشایر نابود شد و چادر عشایری و امکانات نیز به طور کامل به آن‌ها نرسید، همچنین سهمیه امکانات امدادی که به شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد با آمار خسارت‌دیدگان تفاوت بسیاری داشت.

عسگری‌حسنوند خاطرنشان کرد: مردم شهرستان کوهرنگ تاکنون مطالبات فراوانی در خصوص تأمین آب این منطقه از مدیران آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان داشتند اما تاکنون به‌رغم خرید چندین متر لوله مشکل رفع نشده است، در همین راستا پاسخگویی شفاف مسئولان از مطالبات بحق مردم است.

وی تصریح کرد: مهمترین مسئله در حوزه گردشگری استان نبود یا کمبود امکانات و زیرساخت‌ها است، به این صورت که وقتی گردشگر وارد استان می‌شود با کمترین امکانات رفاهی روبه‌رو است و همانطور که می‌دانید وجود امکانات رفاهی، زیرساخت و سلامت در جذب و نگهداری گردشگر بسیار اهمیت دارد.

نماینده استان چهارمحال‌وبختیاری در شورای عالی استان‌ها، تصریح کرد: این مسئله باید مورد توجه جدی مسئولان استان باشد تا با سرمایه‌گذاری دولتی و جذب سرمایه‌گذار خصوصی کمبودها برطرف شود و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب زمینه استفاده گردشگران از ظرفیت‌های گردشگری استان همچنین استفاده مردم استان از درآمد صنعت گردشگری را فراهم شود. سرمایه‌گذاران باید مطمئن باشند که سرمایه‌گذاری هر یک ریال در صنعت گردشگری، بازگشت چندبرابری خواهد داشت.